fbpx

Microsoft с нови инвестиции в автономното шофиране

Microsoft Corp е в напреднали преговори за инвестиране в Gatik, базирана в Калифорния стартираща компания за автономно шофиране, съобщава Ройтерс.

Microsoft планира да инвестира над 10 милиона долара във финансов кръг, който оценява Gatik на повече от 700 милиона долара, посочват източниците на агенцията. Като част от сделката, Gatik ще използва облачната и периферна изчислителна платформа Azure на Microsoft при разработването на автономна технология за камиони.

Подобно на други големи технологични компании, Microsoft напоследък влага средства в технологии за самостоятелно управление. През януари 2021 г. Microsoft инвестира в притежавания от GM Cruise, който се фокусира върху роботаксита, в сделка, която оцени компанията на 30 милиарда долара. Cruise планира да използва Azure, за да разшири своите решения за автономни превозни средства за комерсиални цели и се конкурира с Waymo на Alphabet и Zoox на Amazon.

Технологиите за автономно шофиране се смятат за революционни за транспортната и логистичната индустрия, но се сблъскват с неуспехи поради регулаторни опасения относно безопасността и по-малко достъпното финансиране на забавящия се пазар.

През ноември Ford и Volkswagen затвориха своя технологичен отдел за автономно шофиране Argo AI, изтъквайки, че създаването на самоуправляващи се „роботаксита“ ще бъде „по-трудно от изпращането на човек на Луната“.

Gatik, основана през 2017 г. от ветерани в индустрията Гаутам Наранг и Арджун Наранг, се фокусира върху логистиката от средна миля, „бизнес към бизнес“ индустрията на търговията на дребно.

От 2021 г. стартира напълно безпилотни търговски услуги за доставка с Walmart Inc и Loblaw Companies Ltd, в които Gatik предлага доставки на къси разстояния с камиони в Арканзас и в Онтарио, Канада.

Той е събрал повече от 120 милиона долара от инвеститори, включително Koch Disruptive Technologies, Innovation Endeavors, Goodyear Ventures и RyderVentures.

През първото тримесечие на тази година Gatik планира да интегрира своите автономни камиони от клас 6 в логистичната мрежа за електронна търговия Pitney Bowes в Далас, Тексас, с цел да увеличи доставките и да намали логистичните разходи.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"