Европейската комисия съобщи, че днес е приключила своето антисубсидийно разследване и налага окончателни изравнителни мита върху вноса на акумулаторни електрически превозни средства (BEV) от Китай за период от пет години.
Припомнят се констатациите от по-рано, установено от разследването, че веригата на стойността на BEV в Китай се облагодетелства от несправедливо субсидиране, което причинява заплаха от икономическа вреда на производителите на BEV в ЕС. В резултат на това митата ще влязат в сила в деня след публикуването им в Официален вестник.
Считано от влизането в сила на мерките, включените в извадката китайски производители износители ще подлежат на следните изравнителни мита:
- BYD: 17,0%
- Geely: 18,8%
- SAIC: 35,3%
Други сътрудничещи компании ще бъдат обложени с мито от 20,7%. След обосновано искане за индивидуална проверка на Tesla ще бъде наложено мито от 7,8%. Всички останали компании, които не сътрудничат, ще имат мито от 35,3%
Специално се изтъква, че успоредно с тези действия ЕС и Китай продължават да работят за намиране на алтернативни, съвместими със Световната търговска организация, които биха били ефективни при справянето с проблемите, установени от разследването. Комисията също остава отворена за договаряне на ценови ангажименти с отделни износители, както е позволено от правилата на ЕС и СТО.
Предупреждава се, че Комисията ще наблюдава ефективността на действащите мерки, включително за да гарантира, че те не се заобикалят.
Всеки производител износител, който е оказал съдействие и подлежи на извадковото средно мито, или който е нов износител, има право да поиска ускорено преразглеждане, за да се установи индивидуална митническа ставка.
Вносителите могат да поискат възстановяване на средства, ако смятат, че техният производител износител не е субсидиран или ако техният марж на субсидията е по-малък от митата, платени от вносителите. Такова искане следва да бъде надлежно обосновано и подкрепено със съответните доказателства.