fbpx

Онлайн платформата за жп билети набира популярност

Над 162 000 са активните потребители, които са регистрирани и са си купили билет през онлайн платформата https://bileti.bdz.bg, внедрена в „БДЖ Пътнически превози“ ЕООД от Информационно обслужване. Порталът позволява закупуване на билет по всяко време на денонощието, от всяка точка на света, като се предоставя възможност за избор на седящо или спално място чрез схема за всеки влак. От 2019 г. през сайта са продадени близо 1 млн. жп билета на обща стойност над 20 млн. лв., като само от началото на 2024 г са реализирани близо 315 000 продажби, което показва, че все повече потребители се възползват от удобствата, които предлага платформата, изтъкват от Информационно обслужване.

Разработената функционалност за онлайн купуване на билети е част от Централизираната система за издаване и резервация на билети в реално време на „БДЖ Пътнически превози“, пусната в експлоатация през декември 2017 г. От тогава до сега са реализирани близо 43 млн. билета, на обща стойност 270 млн. лв. Системата покрива изцяло бизнес нуждите на националния превозвач по вътрешното билетоиздаване на България и обхваща 102 гари и спирки, както и 5 градски бюра за продажба на билети. Платформата покрива всички ЖП маршрути и над 600 влака.

Информационно обслужване разработи допълнително и функционалност, която позволява издаване на билети от кондуктора директно във влака. Това улеснява значително потребителите, които ползват БДЖ от гари, в които няма бюра за продажба. Издаването ще се извършва чрез мобилно устройство, което е свързано чрез мобилна мрежа с централния сървър и мобилен принтер. До момента са издадени близо 230 000 билета от кондукторите през 194 мобилни устройства (PDA). Очаква се от януари 2025 г. PDA устройствата да имат възможност да приемат плащания с карта, което още повече ще улесни потребителите.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"