fbpx

Европейските авиокомпании одобриха извършени от Google промени в търсачката

Google предложи промени в резултатите от търсенето, които получиха одобрение от лобистката група Airlines for Europe, чиито членове включват Air France KLM и Lufthansa, съобщава Ройтерс.

Серията от промени във форматите на резултатите от търсенето през последните месеци са предизвикани от редица искания от сайтове за сравнение на цени, хотели, авиокомпании и малки търговци на дребно и целят, също така спазване на Закона за дигиталните пазари (DMA) на ЕС.

В духа на своевременното намиране на решение, съвместимо с DMA, авиоиндустрията показа, че е готова да прави компромиси“, се казва в писмо от Airlines for Europe до Европейската комисия, видяно от Ройтерс.

Групата авиокомпании изразява подкрепа за хоризонталното оформление в резултатите от търсенето, за полетата с еднакъв размер за авиокомпании и сайтове за сравнение, както и синия цвят, за да бъдат разграничени от другите елементи.

Airlines for Europe в същото време обръща внимание, че цените, показани в резултатите от търсенето, трябва да бъдат същите в графиката като тези в полетата. Изразява се и загриженост относно предложението на Google за чисто ориентировъчна дата, а не конкретни дати за потребителите, които искат да резервират полети.

„Характеристики като дати са неразделна част от общия процес на търсене на потребителите, избиращи пътуване със самолет, и преминаването към чисто индикативна дата ще ги затрудни значително“, изтъкват от групата.

Google каза, че може да се върне към стария формат от 10 сини линка в резултатите от търсенето, който използва преди години, ако авиокомпаниите и сайтовете за сравнение на цените не могат да се споразумеят за предложенията му за спазване на DMA.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"