fbpx

България остава последна в ЕС по дял на пазаруващите онлайн

Онлайн пазаруването в ЕС продължава да се разширява, сочат данните от последното годишно проучване на Евростат за използването на ИКТ в домакинствата и от отделните лица.

През 2024 г. 77% от интернет потребителите са закупили или поръчали стоки или услуги за лична употреба онлайн, което е увеличение от 59% през 2014 г., отбелязвайки ръст от 17 процентни пункта (pp).

Най-високият процент потребители на интернет, които са правили онлайн покупки през 2024 г., е в Ирландия (96%), Холандия (94%) и Дания (91%). Обратно, България има най-нисък дял от 57%, следвана от Италия и Румъния, и двете с 60%.

Румъния обаче е с най-висок ръст в ЕС спрямо 2014 година (+43 п.п., от 17% до 60%), следвана от Унгария (+37 п.п., 42% до 79%) и Литва (+36 п.п., 36% до 72%). България също отбелязва ръст спрямо 2014 година, но по скромен (+29 п.п.).

Най-често купуваните стоки онлайн през 2024 г. са били дрехи (включително спортни), обувки и аксесоари (45%). Те са следвани от доставки на храна от ресторанти, вериги за бързо хранене и кетъринг услуги (21%), козметика и уелнес продукти (20%) и мебели и аксесоари за дома или градински артикули (19%). Следват спортно оборудване (с изключение на спортно облекло), печатни книги, списания, вестници и здравословни добавки като витамини (с изключение на подновяването на онлайн рецепта), всеки с дял от 16%.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"