fbpx

Русия се мъчи да пренасочва петролни товари към незасегнати от удари пристанища

Русия е увеличила товаренето на петрол от балтийското пристанище Уст-Луга и черноморското пристанище Новоросийск, след прекъсвания в основния ѝ западен изход, Приморск, съобщава Ройтерс. Пренасочването на петролните потоци към по-малко засегнатите западни пристанища може да помогне на Русия да поддържа относително стабилен общ износ въпреки щетите по инфраструктурата. Москва полага усилия да поддържа високи продажби на петрол, които остават гръбнакът на бюджетните ѝ приходи.

Увеличението на морския износ идва и на фона на непланирани спирания на няколко руски рафинерии, обект на атаки с дронове. Украйна засили атаките си с дронове срещу руската нефтена и газова инфраструктура от началото на август на фона на разочарование от посоката на мирните преговори, които според Кремъл вече са ефективно преустановени.

Тези прекъсвания на рафинериите са оставили повече суров петрол наличен за износ, съобщиха източниците.

Очаква се Уст-Луга да товарят поне 500 000 барела на ден, или 2 милиона тона, в сравнение с първоначалния план от 1,5 милиона тона, съобщават източници на Ройтерс. Пристанището продължава да работи с непълен капацитет поради ремонти, след като помпената станция Унеча беше повредена от украински удари с дронове през август. Унеча е от решаващо значение за потока към Усть-Луга и тръбопровода „Дружба“.

Новоросийск ще натовари приблизително 750 000 барела на ден, или 3,1 милиона тона, което е увеличение с 350 000 тона спрямо първоначалния план. Това е най-високото ниво на износ от терминала от месеци.

Междувременно товаренето в Приморск, което се очакваше да обработи 900 000 барела на ден през септември, е изправено пред забавяния и може да бъде намалено. Износът на суров петрол и дизел от пристанището е възобновен частично преди няколко дена, след като атаки с дронове прекъснаха работата, но ремонтите продължават и сроковете за пълно възстановяване остават несигурни.

Към днешна дата два танкера Aframax – Kusto и Cai Yun – ударени по време на ударите, остават закотвени близо до Приморск, според данни на LSEG shipping.

Един от източниците отбеляза, че пренасочването на обеми от Приморск към Новоросийск е сложно поради ограничената наличност на танкери. „Не е лесно да се поправи нов танкер за товарене на руски петрол или да се промени дестинацията на кораба в кратък срок“, посочва източникът на агенцията.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"