fbpx

Навлизането на нови елавтобуси изисква десетки хиляди зарядни станции. Европа закъснява

С бързото наближаване на целите за намаляване на емисиите на CO2 за тежкотоварните превозни средства, включително автобусите, способността на производителите на превозни средства да ги постигнат зависи от бързото внедряване на подходяща инфраструктура за зареждане и презареждане с гориво. Тя трябва да се фокусира върху места, където тези превозни средства редовно се движат, по главните магистрали, но най-важното е и в депа, автогари и центрове, както и в туристически дестинации.

В свой анализ Асоциацията на европейските производители на автомобили (ACEA) изчислява, че до 2030 г. са необходими близо 30 000 ежедневни „възможности“ за зареждане на междуградски автобуси, като приблизително 98% от тях ще се осъществяват извън главните коридори.

Посочват се няколко ключови факти, характеризиращи ситуацията:

  • Очаква се 20 000 електрически междуградски автобуси да навлязат на пазара между 2025 и 2030 г., в допълнение към 48 000 градски автобуса
  • 30 000 възможности за зареждане на междуградски автобусиса необходими през 2030 г., в допълнение към 48 000 нови възможности за зареждане на градски автобуси
  • 98% от тези възможности за зареждане са необходими в депа, обществени гари/хъбове и туристически дестинации (не са в обхвата на регулирането на ЕС и досега почти или изобщо не се разглеждат в националните дейности)
  • Наличието на подходяща инфраструктура за зареждане е особено важно, в допълнение към различни други благоприятстващи фактори, за да се спазят стандартите за CO2 за 2030 г. (цели за намаляване от -43% за междуградски/автобусни автобуси и 90% дял на градските ZEV през 2030 г.)
  • Изграждането на инфраструктура за градски автобуси напредва, но става все по-предизвикателно и се нуждае от постоянна финансова подкрепа и достатъчно захранване на мрежата. За разлика от това, все още изобщо няма инфраструктура за междуградски автобуси.

За да се гарантира, че междуградските автобуси могат да постигнат своите цели за CO2, ACEA препоръчва следното:

Създаване на целенасочено финансиране от ЕС и на национално ниво, специално за подходяща за междуградски/автобусни автобуси инфраструктура за зареждане, подобряване на видимостта и достъпа до съществуващите схеми и рационализиране на разрешителните и документацията, така че проектите да се развиват по-бързо.

Да се работи с индустрията и да се приоритизирае дългосрочно, пазарно ориентирано внедряване в партньорство с производители и оператори. Производителите на автобуси на ACEA са готови да си сътрудничат тясно със заинтересованите страни от индустрията и веригата за създаване на стойност, институции и политици на всички нива, за да гарантират постигането на амбициозните цели за намаляване на CO2.

Да се хармонизират правилата за строителство и безопасност в държавите членки относно мерките за пожарна безопасност (напр. преградни стени, карантинни зони) и други ограничения в гражданското строителство, така че те да не намаляват ненужно използваемото пространство за зареждане или да не забавят внедряването в различните страни.

Дори с ускоряващо се навлизане на ZEV в градските автобуси, трябва да има непрекъснато разширяване на зареждането в депата, за да се постигне целта за 90% продажби на ZEV до 2030 г. Това трябва да гарантира, че градските автобусни паркове не се конкурират с нуждите на междуградските/автобусните превози за ограничена инфраструктура и капацитет на мрежата.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"