През 2024 г. световната индустрия за видеоигри генерира 182,7 милиарда долара приходи, като само няколко държави са генерирали по-голямата им част.
Изданието Visual Capitalist показва топ 10те държави по приходи от индустрията за видеоигри през 2024 г., използвайки данни от Newzoo.
Китай (48,7 милиарда долара) и САЩ (47,6 милиарда долара) сами по себе си представляват над 53% от световните приходи от видеоигри. И двата пазара се възползват от голямото население и дълбоките екосистеми за игри, въпреки че се различават по динамика.
В Китай мобилните игри са особено силни, докато в САЩ има по-голям баланс между конзоли, компютри и мобилни платформи.
Макар че нито една страна не се доближава до приходите на САЩ и Китай, Япония и Южна Корея постигат значителни резултати спрямо своя мащаб.
Япония генерира 16,6 милиарда долара приходи от игри, въпреки много по-малкото население от Китай или Съединените щати, благодарение на богатата гейминг култура на страната и водещи компании в индустрията като Nintendo и Sony.
По подобен начин, 7,1 милиарда долара на Южна Корея отразяват силната ѝ култура на компютърни игри и конкурентната сцена на електронните спортове, като конкурентни електронни спортни заглавия като League of Legends, Overwatch и StarCraft са изключително популярни в страната.
Германия е лидер в Европа с 6,4 милиарда долара приходи, следвана от Обединеното кралство (6,1 милиарда долара) и Франция (3,8 милиарда долара).
Въпреки че всяка от тях представлява по-малък дял от азиатските гиганти, европейските пазари заедно добавят значителна тежест.
Когато приходите от видеоигри на Италия (2,5 милиарда долара) за 2024 г. се присъединят към тези на Германия, Обединеното кралство и Франция, европейските страни в топ 10 съставляват малко над 10% от световните приходи от видеоигри.