Alphabet Google отхвърли натиска на европейските телекомуникационни оператори да накарат Big Tech да помогне за финансирането на мрежовите разходи, изтъквайки, че това е 10-годишна идея, която е лоша за потребителите и че компанията вече инвестира милиони в интернет инфраструктурата, съобщава Ройтерс.
Коментарите са на Мат Бритин, президент на бизнеса и операциите за Европа, Близкия изток и Африка в Google, идват, след като Европейската комисия уточни, че ще търси обратна връзка от телекомуникационните и технологичните индустрии по въпроса през следващите месеци, преди да направи каквото и да е законодателно предложение.
Deutsche Telekom, Orange, Telefonica и други големи оператори отдавна се оплакват от технологичните конкуренти, които се намесват в техните мрежи, заявявайки, че те използват огромна част от интернет трафика и трябва да допринасят финансово .
Идеята, появила се преди повече от 10 години, може да наруши мрежовата неутралност на Европа или да отвори достъп до интернет, казва Бритин.
„Въвеждането на принципа „изпращачът плаща“ не е нова идея и би променила много от принципите на отворения интернет“, изтъква в обръщение, което ще бъде отправено на конференция, организирана от телекомуникационната лобистка група ETNO, уточнява Ройтерс.
„Тези аргументи са подобни на други, които чухме преди 10 или повече години и не сме виждали нови данни, които да променят ситуацията“, отбелязва още Мат Бритни.
Това „може да има отрицателно въздействие върху потребителите, особено във време на повишаване на цените“, добава той, цитирайки доклад на паневропейската потребителска група BEUC, очертаващ подобни опасения.
По думите му Google, собственик на YouTube, е изпълнил своята роля, за да го направи по-ефективен за доставчиците на телекомуникационни услуги, като пренася трафик през 99% от пътя и инвестира милиони евро за това.
„През 2021 г. инвестирахме над 23 милиарда евро в капиталови разходи – голяма част от които са инфраструктура“, посочва Бритин.
Те включват шест големи data центъра в Европа, 20 подводни кабела в световен мащаб, с пет в Европа, и кешове за съхранение на цифрово съдържание в локални мрежи в 20 места в Европа.