fbpx

Компания за криптовалути е сред спонсорите на световното по футбол

От ФИФА обявиха, че компанията за търговия на криптовалути Crypto.com ще бъде един от спонсорите на световното първенство по футбол в Катар през 2022 година. Това е пореден знак за нарастващото влияние на виртуалните валути в света на спорта. По този начин компанията, чието седалище е в Сингапур, се присъединява към традиционните партньори на световния форум като американските Кока-Кола и Виза и германския Адидас, без обаче да се уточнява срокът на договора. Става дума, се хвалят от ФИФА, да се предоставят „значителни рекламни площи извън и на стадионите“, на „най-популярното световно спортно събитие“, което ще се проведе в Катар от 21 ноември до 18 декември, пише Capital.fr.

Основана през 2016 г., Crypto.com вече присъства в моторните спортове, в ММА веригата за бойни спортове, във футбола, хокея на лед и баскетбола. През ноември 2021 г. беше съобщено, че известната зала на „Лос Анджелис Лейкърс“ в „Стейпълс център“ в Лос Анджелис ще носи името на Crypto.com. Договорът е за 20 години и е на стойност 700 млн. долара.

Договорът подписан с ФИФА показва засиленото присъствие на криптовалутите във футбола. В центъра на рекламата стои футболист като Лионел Меси, една част от възнаграждението на когото в Пари Сен-Жермен се изплаща в крипто валута. Изследване на KPMG, проведено през есента, показва, че криптовалутите са направили сериозен пробив във футбола. След началото на пандемията са подписани четиридесетина договора с отбори от петте големи първенства в Европа за спонсорство върху фланелите.

Според KPMG, Интер Милано е удвоил прихода си от генералния си спосор на фланелките. Той се раздели с Пирели и постави на гърдите на играчите си марката на Socios.com. От юли 2021 г., DigitalBits, друга фирма от сектора на технологията „blockchain“ започна да се рекламира на фланелката на Рома след като подписа тригодишен договор на стойност 12,4 млн евро с италианския клуб. Партньорството на ПСЖ със Socios.com позволи изплащането на част от първата заплата на Меси във „fan tokens“, жетони, които феновете могат да купуват от 2020 г. с „chiliz“, криптовалута, която е по-малко известна от „bitcoin“ или „ethereum“.

Благодарение на тези жетони феновете могат да участват в живота на клуба без да присъстват на стадиона, като гласуват за избор на дизайна на завесата, която отделя коридора към съблекалните от терена, или за фразата, която се изписва на вътрешната страна на капитанската лента. Някои анализатори обаче изразяват безпокойство, че част от фенове могат да се изкушат да играят на този пазар без да разбират много от него в момент, когато стойността на криптовалутите е изключително нестабилна.

Превод Георги Саулов




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"