Американската корпорация Meta е решила да използва сегмента NFT (non-fungible token) за приврличане на нови потребители в социалните си мрежи, съобщават Financial Times и ТАСС.
„Благодарение на NFT милиони производители на съдържание ще могат да създават виртуални и цифрови стоки, а стотици милиони потребители на нашите приложения ще могат да ги купуват“, изтъква представител на Meta.
Британското издание отбелязва, че чрез привличането на нови създатели на цифрово съдържание Meta планира да увеличи привлекателността на своите социални мрежи за тийнейджърска аудитория, което ще позволи на продуктите на компанията да се конкурират по-успешно с китайската платформа TikTok.
В дългосрочна перспектива NFT ще стане ключова технология за реализиране стратегията по развитие на метавселената, която според компанията за 10 години ще може да създаде нов пазар на стойност 3 трлн. долара.
По-рано британското издателство Harper Collins, стоящо зад популярния английски тълковен речник, определи абревиатурата NFT за дума на 2021 година. Експертите на издателството определят значението на думата като „уникален цифров сертификат, регистриран в блокчейн, използван за гарантиране на собственост върху активи като произведения на изкуството или ценни предмети“.