Призовават най-големите рекламодатели да се оттеглят от Twitter

Призовават най-големите рекламодатели да се оттеглят от Twitter

Активисти за граждански права са призовали рекламодателите на Twitter да направят изявление за изтегляне на рекламите си от платформата, след като нейният собственик Илон Мъск отмени забраната за туитове от бившия президент на САЩ Доналд Тръмп, съобщава Ройтерс. Около 90% от приходите на Twitter идват от продажба на цифрови реклами.

Акаунтът на Тръмп, който Twitter спря след бунта в Капитолия на 6 януари 2021 г., позовавайки се на риск от по-нататъшно подбуждане към насилие, беше възстановен през уикенда.

Групите в коалицията Stop Toxic Twitter се оплакаха, че Мъск е обещал на рекламодателите, че Twitter ще предприеме обмислен подход за възстановяване на забранените акаунти и ще свика нов съвет за модериране на съдържанието. Към понеделник такъв съвет не е създаден.

„Това беше истинско нарушение“, изтъква Анджело Карузоне, президент на Media Matters, ляв медиен наблюдател, който е част от коалицията. По думите му Мъск „лъже от самото начало“.

За по-малко от три седмици Мъск се оттегли от всяко обещание, което даде на лидери за граждански права и рекламодатели“, отбелязва Джесика Гонзалес, съ-изпълнителен директор на групата за медии и демокрация Free Press, която също е част от коалицията.

Мъск вече се оплака, че натискът от страна на активистите е причинил „огромен спад в приходите“.

Twitter започна да възстановява забранени или спрени акаунти в края на миналата седмица, включително на комика Кати Грифин, както и на Тръмп. Платформата също така възстанови личния Twitter акаунт на представителя на Камарата на представителите на САЩ Марджъри Тейлър Грийн.

От 100-те най-добри рекламодатели в Twitter за тази година 51 са спрели реклами, става ясно от лични разговори с коалицията, публични изявления или данни за разходите, предоставени от фирмата за измерване на реклами Pathmatics, информира Карусон, цитиран от Ройтерс. Коалицията моли за натиск върху останалите 49 рекламодатели, които не са предприели никакви действия. „Трябва да заемете позиция и да теглите чертата“, призовава Карусон и добавя, че за големите рекламодатели е важно да кажат, че са спрели. Коалицията ще обмисли публично оповестяване на компаниите по-късно тази седмица, ако те не са заявили, че спират рекламите, добавя Карусон.

Мъск обяви в свой туит в края на миналата седмица, че акаунтът на Тръмп ще бъде възстанови, след като слабо мнозинство гласува с „да“ в анкетата на Мъск по въпроса.

Имената начело в списъка на най-добрите рекламодатели в Twitter – HBO и Mondelez – се промениха в седмицата преди Мъск да приключи сделката си за придобиване на компанията. Но между 10 ноември и 16 ноември, след като Мъск уволни половината от персонала на Twitter, първите двама най-големи рекламодатели станаха FinanceBuzz.io, уебсайт за лични финанси, и Trendytowns, сайт за електронна търговия, базиран в Сингапур.

Данните на Pathmatics показват, че 100-те най-добри рекламодатели между 10 ноември и 16 ноември са похарчили приблизително 23,6 милиона долара в Twitter, което е спад от 24,2 милиона, похарчени между 16 октомври и 22 октомври, преди Мъск да стане собственик на Twitter, пише още Ройтерс.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"