В съответствие с прогнозите, платформата за отдаване на жилища под наем обяви тези дни тримесечен оборот от 2,1 милиарда долара (+ 58% за една година), пише Capital.fr.
Airbnb се възползва от възстановяването на туризма през пролетта с рекорден брой резервации, което ѝ позволи да излезе на печалба за първи път през този период от годината. Чистата печалба е 379 милиона долара срещу нетна загуба от 68 милиона долара за същия период на миналата година.
Тези цифри са в съответствие с прогнозите на анализаторите, но те вероятно са очаквали по-добро, тъй като акциите на Airbnb паднаха с 8% в електронната търговия след затварянето на Борсата. „Резултатите ни от второто тримесечие показват, че Airbnb е постигнала голям ръст и рентабилност“, казват от базираната в Калифорния компания. Платформата регистрира 103,7 милиона „резервации за нощувки“ от април до юни.
През периода броят на анулираните резервации е бил „по-висок от нашите вътрешни очаквания“, призна въпреки това Дейв Стивънсън, главен финансов директор на компанията. Причината за това е най-вече в анулираните международни полети, преди всичко в Северна Америка. Но финансовият директор изрази увереността си в успеха на текущото тримесечие, което е тримесечето на отпуските в северното полукълбо. „Наблюдаваме силно търсене на туристическите услуги по света“, изтъква той.
Според съобщението, Airbnb е постигнал на 4 юли рекорд за еднодневни приходи, което е ясен „знак, че ни очаква силен летен сезон“. Въпреки че много компании трябваше да замразят назначаването или дори да се разделят с част служителите си поради икономическата криза, причинена от инфлацията, туристическата платформа смята, че е „добре подготвена за всичко, което може да се случи“. „В пика на пандемията взехме много трудни решения, за да намалим разходите си, в резултат на което компанията ни стана по-здрава и стабилна“, завършва съобщението.