Въпреки трудностите с привличането на многобройна клиентела в магазините си, ръководството на Amazon е готово на всичко, за да продължи да развива супермаркетите под неговата марка.
„Надяваме се, че през 2023 г. ще имаме концепция, която ще можем да разпрострем върху физическите магазини на марката“, заявява главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси, който остава категоричен оптимист за това какво ще се случи по-нататък с тях. И това въпреки скорошното спиране на развитието на супермаркетите Amazon Fresh. Ако някои проекти бяха изоставени, това не е синоним на смъртна присъда за супермаркетите на Amazon, твърди още той пред Financial Times, цитиран от Capital.fr.
Amazon не възнамерява да изостави присъствието си в сферата на хранителните и нехранителни магазини. Компанията приложи иновативен подход, предлагайки безкасови магазини, където плащането се извършва чрез директен дебит от сметките на клиентите, благодарение на наличието на система от сензори. Компанията притежава общо 44 магазина Amazon Fresh и 28 магазина Amazon Go в Съединените щати, както и значителен брой в Европа и най-вече във Великобритания. Освен това Amazon пое и магазините на Whole Food.
Скромни резултати и бизнес, който не бележи развитие
Въпреки цялата тази активност през последните години, резултатите са далеч от очакваните и това е пряка последица от Ковид пандемията, според Анди Джаси, тъй като някои магазини са отворили врата именно по това време.
Според главния изпълнителен директор, изкупуването на веригата магазини Whole Food досега не е дало съществен принос. Обемът на продажбите на хранителни продукти на Amazon се е увеличил само с 10% след поглъщането. На Whole Foods се падат едва 3,4% от оборота на Amazon. През последното тримесечие на 2022 г. клонът занимаващ се с продажбата на хранителни продукти претърпя загуби в размер на 720 милиона долара. Наскоро компанията съкрати 18 000 души, за да се справи с кризата. Някои от тях работеха в хранителния сектор.
И въпреки че тези цифри са доста обезкуражаващи, Анди Джаси иска да вярва, че това е само лош период. Той твърди, че марката експериментира с много елементи като цени, възможности за избор, форми на плащане, и това вече дава „обещаващи“ резултати, според него.