От Amazon обявяват, че ще намалят глобалната си корпоративна работна сила с около 14 000 души, като се очакват още съкращения през следващата година. Това е голяма промяна, причинена отчасти от внедряването на изкуствен интелект в технологичния гигант, отбелязва ройткерс.
Онлайн търговецът на дребно започна да съкращава служители в множество подразделения като част от план, съобщен за първи път преди ден от Ройтерс, за съкращаване на до 30 000 служители. Това са част от действията на Amazon, компенсиращи свръхнаемането по време на пиковото търсене на пандемията и за ограничаване на разходите.
Съкращенията са своеобразен изпреварващ поглед върху широките ефекти, които изкуственият интелект може да окаже върху работната сила. Главният изпълнителен директор на Amazon Анди Джаси сигнализира за възможността за подобни загуби още през юни, заявявайки, че увеличеното използване на инструменти и агенти с изкуствен интелект би довело до повече съкращения на корпоративни работни места, особено чрез автоматизиране на рутинни задачи.
В края на миналата година Amazon е имал около 1,56 милиона служители на пълен и непълен работен ден. Корпоративната работна сила включва приблизително 350 000 служители.
Работници са посочили пред Ройтерс, че са научили, че работните им места са били премахнати от писма, изпратени до личните им имейл адреси рано във вторник сутринта.
„Вече не се изисква да извършвате работа от името на Amazon“, гласи имейлът от Бет Галети, старши вицепрезидент „Човешки ресурси и технологии“, изпратен до засегнатите служители и видян от Ройтерс. По думите й на тези работници ще бъде предоставена възможност да се срещнат със служител от човешки ресурси чрез видеообаждане. „За съжаление, вашата позиция се премахва и трудовото ви правоотношение ще приключи.“
Amazon ще предложи на най-засегнатите работници 90 дни, за да потърсят нова позиция вътре в системата, като екипите на компанията за набиране на персонал ще дадат приоритет на тези кандидати.
Отделите, засегнати от съкращенията на работни места, включват устройства, реклама, Prime Video, човешки ресурси и звеното за облачни изчисления на Amazon – Amazon Web Services (AWS), уточнява Ройтерс.
През последните две години компанията е извършвала частични съкращения на работни места в различни подразделения, включително книги, устройства и бизнеса си с подкасти Wondery.
Акциите на базираната в Сиатъл компания се повишиха незначително в предварителната търговия. До момента през годината акциите са се повишили с около 3,5%, което ги прави най-зле представящите се сред групата „Великолепната 7“ от технологични акции с голяма капитализация.
Бележката на Галети потвърждава стремежа на главния изпълнителен директор Джаси да намали управленските слоеве и да се разчита повече на ИИ. Корпорациите все повече използват технологията, за да пишат код за своя софтуер и внедряват ИИ агенти, за да автоматизират рутинни задачи, тъй като се стремят да спестят разходи и да намалят зависимостта от хора.
„Това поколение изкуствен интелект е най-трансформиращата технология, която сме виждали от интернет насам, и тя позволява на компаниите да внедряват иновации много по-бързо от всякога“, коментира Галети.
Очаква се Amazon да похарчи приблизително 118 милиарда долара капиталови разходи за годината, като голяма част от тях ще бъдат насочени към изграждане на изкуствен интелект и облачна инфраструктура. Очаква се компанията да отчете в четвъртък печалбите си за третото тримесечие.
Междувременно, американският сенатор Бърни Сандърс призова основателя на Amazon Джеф Безос да отчете това, което той нарича като стотици хиляди потенциално загубени работни места поради автоматизация. Сандърс визира статия в New York Times, публикувана по-рано този месец, в която се съобщава, че ръководителите на Amazon смятат, че 500 000 работни места могат да бъдат съкратени с течение на времето чрез замяна на складовите работници с роботи.
Американски сенатори искат от Amazon да обясни още защо е най-големият работодател в страната на чуждестранни работници, използващи визи H-1B, като същевременно съкращава работни места.









