fbpx

Автомобил на въглерод постави рекорд за пробег с едно зареждане

Във френския град Алби автомобил, задвижван с въглерод премина повече от 2000 км без презареждане на батерията, като по този начин подобри световния рекорд, съобщава Capital.fr.

Автомобилът се движи с въглерод, произвеждан на основата на биометанол. С модифициран вариант на модела на Рено Зое екипът на фирмата ARM Engineering измина разстоянието с едно зареждане на батерията и с пълен резервоар от 200 л GH-3, гориво, което се поризвежда от биомаса и е резултат от метанизацията на оборски тор.

Технологията създадена от фирмата позволява използването на GH-3 за преобразуването на водорода с цел „производството на електрически ток за захранване на батерията“, обяснява нейният президент Марк Ламбек. Пет пилоти се сменяха на волана на този прототип в продължение на три дни от 7 ч. сутринта до полунощ, за да подобрят досегашния рекорд поставен в САЩ с Тойота Mirai – 1 360 км.

Технологията може да бъде приложена към автомобил с двигател с вътрешно горене, на който трябва да се монтира трансформаторна кутия, за да може да се движи с GH-3. „В автомобил с двигател с вътрешно горене устройството позволява намаляването на емисиите на СО2 с 80% и премахването на отделянето на твърди прахови частици“, твърди Марк Ламбек.

Новият рекорд е 2 055,68 км. „Целта е да се избавим от горивата на въглеродна основа“, подчертава Ламбек. Той се надява, че използването на това гориво може да бъде развито в други сфери на дейност като строителството и обществения транспорт. Инженерът обяснява, че производството на 1 л GH-3, което е гориво второ поколение, струва 1 евро, а за производството на 1 кВт/ч електроенергия е необходим половин литър.

Автопроизводителите увеличават непрекъснато предлагането на електрически автомобили, които в момента представляват 10% от европейския пазар. Въглеродът, който е твърде енергоемък в процеса на производството си, представлява също възможност да се замени петрола в средносрочен план По тази технология рабоят най-вече Тойота, Стелантис и Хюндай.

Превод Георги Саулов




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"