Очаква се човечеството да прекара общо 500 милиона години в социалните медии през 2024 г.
Изданието Visual Capitalist показва страните с най-високо средно време, прекарано в социални медии от потребители на възраст 16-64 години към януари 2024 г, използвайки данните на We Are Social.
В момента има повече от 5 милиарда активни потребители на социални медии по света.
„Типичният“ интернет потребител прекарва почти 2½ часа дневно в социалните медии, което се равнява на повече от една трета от общото им онлайн време. Средно жените прекарват 16 минути повече на ден в социалните медии от мъжете.
TikTok има най-високото средно прекарано време на потребител, докато YouTube има най-голям общ дял от общото време в социалните медии.
Със средно 3 часа и 43 минути, прекарани в социалните медии дневно, Кения оглавява глобалния списък за време, прекарано в социалните медии. В Африка, Южна Африка, Нигерия и Гана също отчитат висока ангажираност в социалните медии.
В Южна Америка Бразилия ги следва плътно със средно 3 часа и 34 минути, прекарани в социалните медии на ден.
В Япония потребителите прекарват най-малко време в социалните медии, средно само 1 час и 53 минути дневно.
Най-високо поставеният представител на Европа в тази класация е България. Страната ни е на 16 позиция с почти два часа и половина прекарани в социалните мрежи.