fbpx

Български е-камиони пробиват пазара в Европа и САЩ

Огромен е интересът в Западна Европа и САЩ към електрически камиони, произвеждани в България. Това стана ясно при представянето на електромобила Sevic v500e – създаден и асемблиран в Пловдив от фирма „Милара Интернешънъл“, който вече е сертифициран от европейската автомобилна организация UTAC за движение по пътищата на Европа.

По време на събитието министърът на иновациите Даниел Лорер е изтъкнал, че страната ни в близко бъдеще ще е сред водещите производители на електрически камиони – едно високотехнологично и иновативно производство.

Българските електрически камиончета ще се произвеждат изцяло с енергия от възобновяеми енергоизточници. Първите 500 бройки вече са факт и са предназначени за износ. Батерията на камиончетата позволява пробег от 300 км. и товаримост до 600 кг., като силното им приложение е в търговията.

Намеренията на компанията производител са за построяване на нова фабрика за още 20 млн., в която да се произвеждат близо 1000 броя на година.

Министър Лорер посети Пловдив заедно с вицепремиера и министър на околната среда и водите Борислав Сандов за среща с представители на най-големите инвеститори в Тракия икономическа зона (ТИЗ).

„В новия програмен период на ЕС икономиката и зеленият преход ще се движат заедно в тесен съюз. Огромната част от европейския ресурс ще бъде насочен именно за дигитализация и зелена икономиката“, заяви министър Лорер по време на срещата с бизнеса от Зоната.

По отношение на фиша за индустриални зони, който е в размер на 416 млн. лв. по Плана за възстановяване и устойчивост, министърът подчерта, че ще бъде напълно отворен за оператори на индустриални зони от цялата страна, било то държавни, общински или частни. Ще се акцентира върху икономическата рентабилност на зоната, а именно възможността на оператора, който кандидатства, да покаже инвеститорски интерес към неговата зона. „Това е изключително важно, за да може държавата да инвестира средства там, където наистина има икономически интерес“, обясни министърът.

Фишът ще включва както грантови мерки за довеждаща инфраструктура, така и кредитни линии, които ще са съвместно с финансови партньори като ББР, Фонд на фондовете и Европейската инвестиционна банка.

„Грантовият елемент е важен за по-малките проекти, а кредитният елемент е важен за по-големите проекти. Добавяйки ресурс от банките въпросният фиш ще нарасне“, уточни Лорер.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"