fbpx

Без намаляване на разходите преходът към 100% електроавтомобили няма да се случи

Изпълнителният директор на Renault Лука Де Мео е изразил съмнения относно графика за преминаване към електрически превозни средства в Европа, изтъквайки, че трябва да намалят разходите си, ако искат да постигнат целите си за EV, съобщава Ройтерс, цитирайки публикация на всекидневника Les Echos.

Преходът към електрически превозни средства играе решаваща роля за намаляване на глобалните въглеродни емисии и темпото, с което се извършва тази промяна, ще промени автомобилната индустрия и околната среда.

Последните избори в ЕС, идващи във време на слабо търсене на електрически превозни средства, бяха повод за все повече и повече призиви за отмяна на забраната на ЕС от 2035 г. за продажба на дизелови и бензинови автомобили, която трябва да бъде преразгледана през 2026 г.

Нуждаем се от малко повече гъвкавост в графика“, казва Де Мео, който също така председателства и групата на европейските производители на автомобили (ACEA), като добавя обаче: „Въпреки това, би било сериозна стратегическа грешка чисто и просто да изоставим целта поради текущата забавяне на пазара.“

Запитан за амбициите на Renault да прехвърли 100% от европейското си производство на автомобили към електрически превозни средства в контекста на слаб вътрешен пазар, Де Мео казва:

Истината е, че все още не сме на правилната траектория за постигане на 100% електрически автомобили до 2035 г. Това е истината. Ако клиентите не ни следват, ние всички сме отговорни. Трябва да намалим разходите.

Автомобилният сектор е изправен пред различни предизвикателства, като например регулаторна несигурност и конкуренция от Китай, добавящи към кризата на разходите за живот на вътрешните пазари, оказвайки влияние върху прехода към електрически превозни средства.

Глобалните продажби на EV са нараснали с 35% през 2023 г., но са намалели през 2024 г. През юни обаче продажбите на нови автомобили в Европейския съюз са нараснали с 4,3% до най-високото си ниво от юли 2019 г., докато регистрациите на електрически автомобили с батерии са намалели незначително.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"