fbpx

Близо 1 млрд. лв. ще струват първите 75 км. от магистралата Русе – В. Търново

Агенция „Пътна инфраструктура“ стартира обществената поръчка за определяне на изпълнители за изработване на технически проекти и строителството на първите 75,6 км от автомагистралата „Русе – Велико Търново“.

Прогнозната стойност на поръчката е 982,74 млн. лв. без ДДС и включва две обособени позиции – участъкът от Русе до Бяла и обходния път на град Бяла.

Срокът за подаване на офертите е до 21 януари 2021 г. Документите за стартиране на процедурата са изпратени в Агенцията по обществени поръчки и предстои публикуването им.

Проектното трасе на автомагистралата е общо 132,84 км и е разделено на три участъка: Русе – Бяла, обход на град Бяла и Бяла – Велико Търново. АПИ е предложила на Управляващия орган на ОПТТИ проектът за изграждане на АМ „Русе – Велико Търново“ да бъде включен за финансиране от бъдещата програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.

На цялото трасе от 132,84 км се предвижда изграждането на редица големи съоръжения – 22 моста и виадукта, с обща дължина близо 15 км и 3 тунела по лявото платно и 2 по дясното в участъка Бяла – Велико Търново. Връзката на републиканските и част от общинските пътища ще се осъществява чрез 18 пътни възела. Достъпът до земеделските земи ще е чрез 12 селскостопански надлеза и 9 селскостопански подлеза. Ще се изградят и 8 площадки за отдих, разположени двустранно на трасето. След изработване на техническите проекти за трите участъка ще бъде прецизирано местоположението, броя, вида и дължината на големите съоръжения.

Строителните работи ще започнат от участъците с най-интензивно движение, каквото е трасето Русе – Бяла. В момента първокласният път е един от най-натоварените и с висока концентрация на тежки пътни инциденти.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"