fbpx

BMW инвестира $750 млн. за електрическо Mini

От BMW заявиха, че ще инвестират 600 милиона паунда (750 милиона долара) в заводите си в Обединеното кралство, за да може марката Mini да премине изцяло на електричество до 2030 г. Това, коментира Ройтерс, ще даде нов тласък на британската автомобилна индустрия след години на несигурност, свързана с Brexit.

От 2026 г. германският производител на премиум автомобили ще произвежда два електрически модела в своя завод Mini в Оксфорд – Mini Cooper с 3 врати и компактния кросоувър Mini Aceman.

Заводът ще произвежда само електрически модели от 2030 г. и много от тези автомобили ще бъдат изнасяни на пазарите по целия свят, изтъква шефът на производството на BMW Милан Неделкович, цитиран от агенцията.

Пред журналисти в Оксфорд Неделкович отбелязва, че за новите модели, произведени в Оксфорд компанията иска да използва батерии, произведени в Европа, но не уточнява дали ще идват от Обединеното кралство, като посочва, че това зависи от пазара и доставчиците.

Същите два модела ще се правят и в Китай и износът на тези автомобили ще започне през 2024 г.

Също в Оксфорд, британският министър по бизнеса Кеми Баденок заявява: „Искаме автомобилното производство не просто да остане в Обединеното кралство, но да бъде най-доброто в света и това е част от тази история“.

Министърът не коментира нивото на субсидията, която ще получи BMW за производството на Mini, като според британските медии тя е 75 милиона паунда.

BMW ще инвестира и в завода си в Суиндън, който произвежда части за модели Mini.

Ройтерс припомня, че малкото, бързо и достъпно оригинално Mini влезе в продажба през 1959 г. и остана популярно под ръководството на BMW, откакто марката бе възродена през 2001 г., но бъдещето му във Великобритания е несигурно от години, изостряно от страховете, че Brexit ще накара компанията да премести производството в Германия, Китай или другаде.

Все пак индустрията остава на ръба, като както британските, така и европейските производители на автомобили призовават за отлагане на прилагането на „правилата за произход“ след Brexit, според които 45% от стойността на EV, продаван в Европейския съюз, трябва да идва от Великобритания или ЕС от 2024 г., за да се избегнат митата.

Автомобилната индустрия крещи на ЕС“, посочва Баденок, изтъквайки, че митата върху произведените в ЕС и Обединеното кралство автомобили ще помогнат само на китайските производители и че е необходимо повече време за изграждане на местен капацитет.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"