fbpx

Германия успя да спаси двигателя с вътрешно горене

Европейският съюз и Германия са постигнали споразумение за бъдещото използване на двигатели с вътрешно горене, съобщават официални лица, цитирани от Ройтерс, отбелязвайки, че това е тема, която се следи отблизо от автомобилната индустрия.

Споразумението ще позволи някои двигатели с вътрешно горене и след 2035 г., като веднага беше осъдено от голяма екологична група.

ЕС и Берлин бяха в противоречие относно планираното за 2035 г. постепенно спиране на автомобилите, излъчващи CO2. Германия искаше гаранции, че новите автомобили с двигатели с вътрешно горене могат да бъдат продавани след крайния срок, ако работят с електронни горива (клас синтетични, заместващи горива) – искане, подкрепено от част от мощната германска автомобилна индустрия.

Постигнахме споразумение с Германия за бъдещото използване на електронни горива в автомобилите“, съобщи в Twitter Франс Тимерманс, еврокомисарят по климатичните промени.

Германският министър на транспорта Фолкер Висинг обяви, че „пътят е ясен“ със споразумението, постигнато късно в петък. „Превозните средства с двигатели с вътрешно горене ще могат да бъдат регистрирани след 2035 г., ако се зареждат изключително с CO2 неутрални горива“, информира той също в Twitter.

Швеция, която е ротационен председател на ЕС, каза, че дипломатите от ЕС ще гласуват в понеделник, за да одобрят официално закона за постепенното премахване от 2035 г.

Това би означавало, че министрите на енергетиката биха могли след това да дадат окончателното одобрение, необходимо за влизането му в сила във вторник.

Бенджамин Стефан от Грийнпийс заяви обаче, че сделката е пречка за опазването на климата. „Този вонящ компромис подкопава защитата на климата в транспорта и вреди на Европа“, изтъква той, цитиран от Ройтерс.

По думите му, това размива необходимия фокус на автомобилната индустрия върху ефективната електромобилност.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"