fbpx

„Има място за автомобили на достъпни цени“, убедени във Фолксваген

Марката Фолксваген представи новия си 100% електрически компактен ID.3 във версията му за 2023 г., след като взе предвид отзивите, получени от клиентите. Благодарение на това той е по-добре оборудван с допълнителни екстри с по-високо качество. Но най-важното е, че моделът е по-достъпен като цена. Това е една ниша, от която немският производител не желае да се откаже. По време на представянето и тестовете на новия ID.3 Capital.fr разговаря с шефа на компанията за Франция Герит Хаймберг по въпросите за цената. Той обяснява, че оттук нататък ще трябва да се положат усилия Фолксваген да остане достъпен и фирмата да бъде в състояние да предлага „кола за народа“…

От месец март Фолксваген направи промени в базовите модели на Polo, Taigo, T-Roc, Golf, Tiguan и т.н., за постигне доста значителни намаления на цените. Как да разбираме това?
Фолксваген се позиционира на пазара като марка на народа. Напоследък наблюдавахме ръст на инфлацията от около 5-7% годишно и като производител не сме имунизирани срещу това. Затова ние също трябва да увеличим и цените. От друга страна, винаги сме имали много добре оборудвани автомобили и си казахме, че има място за по-достъпни коли и затова създадохме базови модели с по-малко екстри, които въпреки това запазват добро ниво на оборудване по отношение на сигурността и комфорта. Вземам за пример новия T-Roc, чийто базов модел се предлага с 4600 евро по-евтино от предишния.

За автомобили с отстъпка ли говорим, защото са оборудвани с по-малко екстри?
Автомобилите стават все по-скъпи и това решение позволява нашите коли да станат по-достъпни. Пускаме базови модели с по-малко екстри, но които запазват добро съотношение цена/качество/функционалност. За клиенти, които искат да закупят по-добре оборудвани модели, ние в момента се опитваме да намерим решения със специални предложения.

Има промоции, защото в момента освобождавате складови наличности. Подобно на някои производители, вие постоянно играете с цените. По този начин не играете ли и по нервите на клиентите, като корегирате толкова често тарифите?
Последните две години нямаше коли или имаше много малко в наличност, а сроковете за доставка бяха много дълги, цените високи и т.н. Но днес се върнахме към нормалното производство, колите пристигат, сроковете за доставка са изключително кратки и има наличности! Така че отново имаме много добри оферти, много актуални, като например 6000 евро отстъпка за Tiguan, 5500 евро за Golf и т.н., както и лизингови схеми. Искаме да възстановим доверието на потребителите и да им кажем, че те отново могат да купуват коли.

Подобно на Рено и Ситроен, Фолксваген се стреми да пусне на пазара нов електрически градски автомобил на цена под 25 000 евро. Как ще успеете да постигнете това?
Серията ID всъщност е нашето семейство електрически автомобили. ID.2all ще стане част от него през 2025 г. Тъй като това ще бъде колата на народа, ние имаме задължението да останем на тази достъпна цена. Три фактора ще ни помогнат да постигнем тази цел. Първо, ние залагаме на големи обеми продажби като тези, които направихме с ID.3, от която вече продадохме повече от 250 000 броя. А трябва да имаме предвид, че ID.2all ще бъде дори по-евтин от по-голямата си сестра. След това ще опростим модела, за да избегнем сложността на многобройните екстри и опции, и ще предпочетем по-малка батерия, тъй като искаме да позиционираме електрическия ID.2all като втори автомобил в семейството.

Ще бъде ли достатъчно рентабилен този автомобил?
Нашата цел, разбира се, е да сме печеливши и да останем такива. Искаме да пуснем достъпни коли както през 2025 г., така и за в бъдеще. Затова ще останем внимателни по въпроса за цената, който наистина изисква усилията на всички, за да направим този продукт печеливш на много конкурентна цена.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"