Италия засилва опозицията си срещу европейските планове да се забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили след 12 години, а министърът на транспорта нарече бързото преминаване към електрически превозни средства „самоубийство“ и „подарък“ за китайската индустрия, пише EURACTIV в свой репортаж по темата.
Припомня се, че правилата, одобрени от Европейския парламент по-рано тази седмица, изискват до 2035 г. производителите на автомобили да постигнат 100% намаление на емисиите на CO2 от продадените нови автомобили, което би направило невъзможно продажбата на нови превозни средства, задвижвани с изкопаеми горива в блока.
Този план не е добре приет в Италия, където се произвеждат марки като „Фиат“ и „Алфа Ромео“ и където автомобилната индустрия все още е фокусирана до голяма степен върху технологията на двигателите с вътрешно горене.
„Всички се интересуваме от водата, качеството на въздуха и по-чистата околна среда, но това не означава уволнение на милиони работници и затваряне на хиляди предприятия“, каза министърът на транспорта Матео Салвини, който ръководи дясната партия „Лига“, цитиран от EURACTIV.
По думите му идеологическият фундаментализъм на електричеството сам по себе си е самоубийство и подарък за Китай. Той е убеден, че са необходими повече време и повече финансиране, за да се осигури плавен преход.
От своя страна външният министър Таяни посочва, че Италия ще представи собствено контрапредложение – да се ограничи намалението до 90%, като даде възможност на индустриите да се адаптират.
EURACTIV отбелязва, че местната автомобилна индустрия е наела над 270 000 работници пряко или непряко и представлява повече от 5% от брутния вътрешен продукт на страната, според данни на автомобилната асоциация на страната. В същото време продажбите на изцяло електрически автомобили са паднали с 27% миналата година в Италия, което представлява едва 3,7% от общите регистрации на нови автомобили.