fbpx

Извън сухопътния Шенген икономиката ни губи по 1 млрд. лева годишно

Българската икономика губи над 1 млрд. лв. годишно от неприемането на страната ни в сухопътен Шенген и опашките от камиони по границите.

Това изтъкват, цитирани от БТА представители на Съюза на международните превозвачи (СМП). Изследването на сдружението обхваща три гранични пункта: Видин-Калафат и Русе-Гюргево на българо-румънската граница, както и Кулата-Промахон на българо-гръцката. Ако в тази сума бъдат включени и други гранични пунктове по сухоземните граници, тя ще нарасне още.

Най-натовареният пункт е Капитан Андреево, но е изключен от обследването, тъй като е външна граница за ЕС, пояснява Николай Рашков, български представител в Работната група на ЕК по темите на транспорта.

Според данните на изследването изчакването на камионите може да варира от два до цели 16 часа. Освен паричните загуби на икономиката, от бранша предупреждават и за опасностите от тежкия трафик, опашките от камиони, както и за други проблеми, сред които липсата на битови условия за водачите, загуба на интерес към професията на международните шофьори и други.

Този проблем не търпи отлагане, трябва да алармираме всички ресорни институции, за да не продължаваме да търпим такива разходи, посочи Ангел Траков, председател на Управителния съвет на Съюза на международните превозвачи.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"