Правителството допълни Тарифата за държавните такси, събирани от Агенцията по вписванията, като определи такси за новите електронни услуги, въведени с новите промени в Правилника за вписванията.
За поискано по електронен път удостоверяване верността на преписи и извлечения от документи книжа, съхранявани в Службата по вписванията, таксата ще е в размер на 5 лв., а за предоставяне на копие на документ чрез отдалечен достъп до Информационната система – 2,50 лв.
В същото време Министерството на правосъдието предлага изменения в Правилника за вписванията, които ще прецизират официалните документи, които се издават от Агенцията по геодезия, картография и кадастър и които се прилагат към подлежащия на вписване акт, в случаите, когато недвижимият имот се намира в район с одобрена кадастрална карта.
Предлага се и пълна електронизация на входящия регистър, азбучния указател, партидната книга, регистъра за справки, регистъра за отказите и постановените по тях определения.
По отношение на производствата с акцесорен характер към вписванията: издаването на справки по нотариалните книги (писмени и устни), издаването на преписи и преписи или извлечения от вписаните актове и издаването на удостоверения за вещни тежести се предлагат две принципни нововъведения.
От една страна, се дава възможност за справки и по регистрите, а не само по партидните книги. От друга, се въвежда възможност за иницииране на тези производства и съответните им услуги по електронен път чрез отдалечен достъп и чрез електронен документ за инициирането им (молба/заявление).
Предлага се времевият период, за който се иска удостоверението за лице или имот, да бъде посочен от заявителя.