fbpx

Комитова „показа“ още авансово раздадени милиони за „Хемус“

За участък 5 от магистрала „Хемус“, при бъдещия пътен възел в близост до ловешкото село Крушуна, „Автомагистрали“ ЕАД са сключили договор за доставка на материали на стойност 97,8 млн. лв., от които 84 млн. лв. вече са платени авансово на фирмата доставчик.

Не разбираме защо са платени 84 млн. лв. за участъка преди година, след като досега реално са изразходвани около 1 млн. лв.“, коментира регионалният министър Виолета Комитова, която инспектира обекта.

По думите й, за отсечката има изготвен подробен устройствен план и разширен идеен проект, но няма проведени отчуждителни процедури. До започване на строителството ще се стигне след 1, 2 или три години, след като бъдат извършени необходимите процедури, обясни регионалният министър.

Виолета Комитова заяви още, че иска строежът на магистралата да се случи, защото той е на целия български народ. Спазването на срока е възможно при мобилизация на работата и на всички фирми, с които „Автомагистрали“ ЕАД е сключила договори и е платила към тях авансово милиони, добави министърът.

Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ Апостол Пенчев информира от своя страна, че за участъци 4, 5 и 6 от магистралата има изготвени разширени идейни проекти, които са почти равносилни на технически проект. За следващите участъци – 7, 8 и 9, които са преди Търговище, в момента се извършва проектиране. Идейните проекти се очаква да бъдат приети около началото на следващата година.

На въпрос за смяната на ръководството на „Автомагистрали“ ЕАД министър Комитова коментира, че „се опитва възпитано да се раздели с него, но г-н Стоян Беличев не желае да напусне досегашния си пост„. Припомняме, той обжалва освобождаването си и съдът спря процедурата до извършване на конкурс.

Стана ясно, че министърът ще работи с това ръководство на дружеството, докато смяната не се реализира. Ттова не пречи на изпълнението на проекта за изграждане на магистрала „Хемус“, като Комитова е категорична, че МРРБ няма да спира нито един строеж и тя, като човек от бранша, дори не би помислила за подобно решение.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"