fbpx

Мексико и Япония, Хонда и Хюндай най-потърпевши от автомобилните мита на Тръмп

За много производители на автомобили, изправени пред несигурност от автомобилните мита  на президента Тръмп, САЩ е ключов пазар, с принос за над една четвърт от приходите им. Изданието Visual Capitalist показва степента в която чуждестранните автомобилни производители разчитат на купувачите в САЩ, използвайки данни от анализ на Wall Street Journal.

Изследването сочи, че Honda разчита най-много на купувачите от САЩ. През 2023 г. японският автомобилен производител отбелязва скок на продажбите си в САЩ с 33%. Компанията е отделила над 1 милиард долара за преоборудване на своите производствени заводи в Охайо, за да могат да произвеждат бензинови, хибридни и EV модели на една и съща производствена линия.

Visual Capitalist

Освен това, в партньорство с LG Energy Solution, Honda инвестира $4,4 милиарда в ново съоръжение за производство на батерии в Охайо.

Според S&P Global Mobility почти половината от новите автомобили, продадени в САЩ през 2024 г., са сглобени извън страната. Първите пет държави, класирани по стойност на вноса на автомобили в САЩ, са:

  • Мексико ($78,5 млрд.)
  • Япония ($39,7 млрд.)
  • Южна Корея ($36,6 млрд.)
  • Канада ($31,2 млрд.)
  • Германия ($24,8 млрд.)

Автомобилните тарифи на Тръмп имат за цел да принудят производителите да преместят производството си в САЩ, въпреки че това на практика е трудно поради сложността и глобализацията на съвременните вериги за доставки.

Производителите на автомобили често разчитат на широка мрежа от международни доставчици за части и материали и преместването на цели производствени линии може да отнеме години и да изисква огромни капиталови инвестиции. Един изпълнителен директор от автомобилния сектор, говорейки анонимно пред CNN, заяви, че са необходими поне три години, за да бъде изграден чисто нов автомобилен капацитет. Дотогава може да е на власт нова администрация и правилата отново да се променят.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"