Агенция „Пътна инфраструктура“ обяви обществените поръчки за избор на изпълнители за поддържане на републиканските пътища за следващите 3 години, за което общо са предвидени 2,424 млрд. лева.
Обществените поръчки са за поддържане на автомагистралите „Хемус“, „Тракия“, „Струма“ и „Марица“, както и за пътната мрежа в шестте района за планиране – Северозападен, Северен централен район, Североизточен, Югоизточен, Южен Централен и Югозападен район. Дейностите предмет на обществените поръчки ще се финансират от държавния бюджет и в съответствие с разчетените в бюджета на АПИ средства за всяка година.
За Северозападен район обществената поръчка е на обща стойност 333 696 050 лв. без ДДС. Тя е разделена е в пет обособени позиции – за всяко областно пътно управление (ОПУ).
За Северен централен район обществената поръчка е с прогнозна стойност от 286 007 525 лв. без ДДС, отново разпределена за петте областни пътни управления.
За Североизточен район обществената поръчка е на обща стойност 246 777 750 лв. без ДДС за трите години.
За Югоизточен район обществената поръчка е за 295 522 500 лв. без ДДС, разделена на 4 обособени позиции:
За Южен централен район общата индикативна стойност на обществената поръчка е 378 467 700 лв. без ДДС, разделена на 5 обособени позиции по областни пътни управления.
За Югозападен район индикативната стойност на обществената поръчка е 358 092 500 лв. без ДДС.
Поддържането на автомагистралите „Хемус“, „Тракия“, „Марица“ и „Струма“ в следващите три години прогнозно ще струва 418 852 500 лв. без ДДС.
Сумата е разпределена за над 104 км от АМ “Хемус“ на територията на областните пътни управления София и Ловеч, с прогнозна стойност 75 392 500 лв. без ДДС. За АМ “Хемус“ на територията на ОПУ Шумен и ОПУ Варна индикативната стойност е 52 млн. лв. без ДДС. Дължината на отсечката е 111 км.
За цялата дължина на магистрала „Тракия“ – близо 407 км, които преминават през територията на областните пътни управления София, Пазарджик, Пловдив, Стара Загора, Сливен, Ямбол и Бургас, прогнозната стойност за трите години е 183 960 000 лв. без ДДС.
За тригодишната поддръжка на 135-те км от магистрала „Марица“ прогнозната стойност е 72 250 000 лв. без ДДС. Магистралата е на територията на ОПУ Стара Загора и ОПУ Хасково.
За поддържането на АМ “Струма“ в участъка от км 56+170 до км 166+500 (от тунел „Блатино“ до Кулата) на територията на ОПУ Кюстендил и ОПУ Благоевград прогнозната стойност е 35 250 000 лв. без ДДС. Дължината на отсечката е над 98 км. За поддържането на 56-километровия участък от АМ „Струма“ от София до тунел „Блатино“ е сключен договор с изпълнителя, избран в тръжна процедура по реда на чл. 20, ал. 3, т. 1 от ЗОП – събиране на оферти с обява, за срок от 5 месеца.
Изпълнителите ще осигуряват дейностите по поддържането на републиканските пътища – текущо, зимно и ремонтно-възстановителни работи при аварийни ситуации. В текущия ремонт е предвидено отстраняване на отделни повреди по пътното платно, възстановяване на разрушени отводнителни съоръжения, ремонт на пукнатини и неравности по пътното платно, запълване на фуги на пътни съоръжения, укрепване на откоси, профилиране и оформяне на банкети, почистване на малки свлачища, срутища и наноси, ежемесечно почистване на битови отпадъци в обхвата на автомагистралния участък и др.
Заложените гаранционни срокове на изпълняваните работи са:
- за ръчно изкърпване на единични дупки и деформации в настилката с плътна асфалтобетонова смес – шест месеца;
- за машинно изкърпване на единични дупки и деформации на настилката с плътна асфалтобетонова смес – две години;
- за машинно полагане на плътна асфалтобетонова смес – 3 три години.
В поръчката са заложени изисквания за осигуряване на качество на изпълнението и приемане на извършената работа на база лабораторни измервания от сертифицирана лаборатория. Резултати от измерванията бъдещият изпълнител на поръчката ще трябва да осигурява при изпълнението на целия договор, за всеки един вид дейност, която подлежи на изпитване, съгласно нормативните документи. Конкретни изисквания са посочени и при изпълнението на дейностите, свързани с пасивната пътна безопасност, каквито са премахването на крайпътната растителност за по-добра видимост на шофьорите и почистването на пътните принадлежности.