В позиция, разпространена от Министерството на туризма министър Зарица Динкова с остър тон изразява резервите си към поведението на ресторантьорския бранш у нас. Тя засяга в прав текст една от основните придобивки за бранша – намалената на 9 процента ДДС ставка.
„Призовавам асоциацията на ресторантьорите да преосмисли цялостното си поведение по отношение на клиентите си, както и към по-отговорно отношение към образа на българския туристически продукт. В противен случай, ще ми е много трудно да защитя данъчните придобивки в бюджета за следващата година, тъй като няма да мога да намеря аргументи и подкрепа за това в българското общество”, заявява министърът.
Повод за реакцията е скандалът с огромната сметка за три пържоли в крайморско заведение, гръмнал, след като потърпевшият клиент разпространи видео в социалните мрежи. Министърът обаче е особено гневен заради ответната реакция на бранша, който заплаши, че ще съди въпросния клиент.
Динкова изразява силното си притеснение от сигналите, които Сдружението на заведенията в България и Българската асоциация на заведенията изпраща към българските потребители.
Тя напомня на бранша, че обществото, срещу което тази асоциация открито застава беше, и до днес е толерантно към ресторантьорския сектор, който губеше пари и клиенти в първите месеци на пандемията. За да ги подпомогне, държавата – респективно всички ние – се лиши от многомилионни приходи, които останаха в собствениците на заведения, заявява Динкова.
Тя изразява увереност, че в случая повечето членове на асоциацията не споделят позицията на своето ръководство. Неумелото управление на тази, а и на други подобни кризи, нанася непоправими щети върху имиджа на целия български туризъм, отбелязва още министърът на туризма.