Националната агенция за приходите съобщи, че стартира кампания за уведомяване на клиенти със задължения към НАП – физически и юридически лица, включени в Списък на длъжниците с неуредени публични задължения, като ги приканва да се свържат с публичните изпълнители на Агенцията.
В хода на кампанията до селектирани групи лица поетапно ще бъдат изпращани персонализирани електронни съобщения. Обръща се внимание, че съобщенията не съдържат активни линкове/връзки и не приканват адресатите да ги следват, или да предоставят информация. От приходната агенция припомнят, че никога не изпращат съобщения, в които е необходимо клиентите да разкриват банкова информация или лични данни.
Преди да извърши плащане, е препоръчително всеки длъжник да провери актуалния размер на задължението с начислените лихви с персоналния си идентификационен код (ПИК) или с квалифициран електронен подпис (КЕП) в Портала за електронни услуги на НАП. Подробна информация за причините за включване и условията за изключване от списъка с длъжниците, може да бъде намерена в сайта на приходната агенция.
По думите на зам. изпълнителния директор на НАП Боряна Жилова, с този подход приходната агенция насърчава доброволното плащане и информира лицата за негативните последици, които могат да възникнат при принудително изпълнение срещу тяхно имущество и активи.
След прилагането на този способ през минали периоди, от приходната агенция отчитат общо подобрение на събираемостта.
Успоредно с това, териториалните директори на НАП провеждат индивидуални срещи с най-големите длъжници, като в израз на партньорския подход на Агенцията се обсъждат възможностите за плащане в кратки срокове, включително чрез издаване на разрешения за неотложни плащания, така че да не пострада техният бизнес и в същото време в хазната да бъдат внесени задълженията им.