fbpx

Ново рекордно поскъпване на храните във Великобритания

магазин

Инфлацията при хранителните стоки във Великобритания достигна 17,1% през месеца до 19 февруари, което е още един рекорд, показват данни на индустрията, цитирани от Ройтерс. Пазарният изследовател Kantar сочи, че цените растат най-бързо на пазари като мляко, яйца и маргарин.

В изследването се отбелязва, че домакинствата в Обединеното кралство сега са изправени пред допълнителни 811 паунда ($978) върху годишните си сметки за пазаруване, ако не променят поведението си, за да намалят разходите.

Този февруари се навършва една година, откакто месечната инфлация на хранителните стоки се покачи над 4%. Това оказва голямо влияние върху живота на хората“, коментира Фрейзър Маккевит, ръководител на отдела за търговия на дребно и потребителите в Kantar.

По думите му, изследването установява, че растящите цени на хранителните стоки са вторият най-важен финансов проблем за обществеността след разходите за енергия. Също така една четвърт от хората казват, че изпитват финансови затруднения, като по същото време на миналата година в тази ситуацията са били една пета от хората.

След трудната 2022 г. британските потребители са изправени пред допълнителен натиск върху финансите си тази година, тъй като правителството намалява подкрепата за сметките за енергия на домакинствата и лихвите по ипотечните кредити се повишават.

Въпреки това официалните данни, публикувани този месец, показват, че общата инфлация на потребителските цени в Обединеното кралство е спаднала до 10,1% през януари, най-ниското ниво от септември, докато данните за доверието от фирмата за пазарни проучвания GfK миналата седмица показват, че потребителите са станали по-оптимистични по отношение на личните си финанси.

Kantar отбелязва, че продажбите на продукти със собствена марка са се увеличили с 13,2% през февруари, доста изпреварвайки ръста на марковите продукти, които обикновено са по-скъпи.

продажбите на хранителни стоки в Обединеното кралство са се увеличили с 8,1% през 12-те седмици до 19 февруари. Германските вериги Aldi и Lidl отново са най-бързо развиващите се хранителни магазини, отчасти поради откриването на нови обекти, с ръст на продажбите съответно с 26,7% и 25,4%.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"