fbpx

Огромният спад в Германия дърпа назад продажбите на електроавтомобили в ЕС

През юли 2024 г. регистрациите на електрически автомобили (BEV) в ЕС са намалели с 10,8% до 102 705 единици, като общият им пазарен дял е спаднал до 12,1% от 13,5% година по-рано. Въпреки ръста в Белгия (+44,2%), Холандия (+8,9%) и Франция (+1%), спадът в Германия (-36,8%) не може да бъде компенсиран. От януари до юли са регистрирани 815 399 нови акумулаторни електрически автомобила, което представлява 12,5% от пазара, сочат последните данни на Асоциацията на европйските производители на автомобили (АСЕА).

За периода януари-юли регистрациите на нови автомобили се се увеличили с 3,9%, достигайки над 6,5 милиона броя. Това обаче, изтъкват от АСЕА, е резултат от ниска база за сравнение. Всички най-големи пазари в блока показват положително, но скромно представяне, като Испания (+5,6%), Италия (+5,2%), Германия (+4,3%) и Франция (+2,2%) записаха ръст.

Само за юли ръстът спрямо година по-рано е едва +0.2%.

Регистрациите на Plug-in хибридни автомобили отбелязват спад (-14,1%) през юли, въпреки увеличението от 3,2% в Германия. През юли Plug-in хибридите представляват 6,8% от общия автомобилен пазар, спад от 7,9% миналата година, с 57 679 продадени бройки.

Хибридно-електрическите превозни средства имат ръст през юли, като регистрациите на автомобили се повишиха с 25,7% до 273 003 единици. И четирите най-големи пазара за този сегмент отбелязаха двуцифрени печалби: Франция (+47,4%), Испания (+31,5%), Германия (+22,4%) и Италия (+17,4%). Този ръст увеличи пазарния дял на хибридно-електрическата система до 32%, спрямо 25,5% през юли 2023 г.

През юли 2024 г. продажбите на бензинови автомобили са спаднали със 7%. Скромният растеж на ключови пазари като Италия (+3,8%) и Германия (+0,1%) не могат да противодейства на спадовете във Франция (-22,6%) и Испания (-12,5%). Бензиновите автомобили сега представляват 33,4% от пазара, спад от 35,9% през юли миналата година.

Пазарът на дизелови автомобили отбеляза спад от 10,1%, което води до 12,6% дял от пазара през юли. Докато Германия отчита умерен ръст от 1,4%, значителни спадове се наблюдават на други големи пазари като Италия (-24,6%), Франция (-23,9%) и Испания (-11,6%).

За седеммесечието България отчита най-висок годишен ръст на продажбите на нови автомобили +28.4% (26,945 броя). За периода от седеме месеца ръст имат продажбите и на бензинови (+31.5%), и на дизелови (+19.3) автомобили.

ACEA

Само за юли месец обаче продажбите на нови дизели спадат с над 13% спрямо юли 2023 година.

Със 151 продадени електрически автомобила на батерии (-10%), България се присъединява към общия спад в ЕС. Като пазарен дял през юли електрическите автомобили са 3.9%, спад от 5% през юли 2023-та.

Делът на бензиновите автомобили в общите продажби през юли надминава 80%, ръст от 76,1 година по-рано.

Пазарният дял на дизелите у нас спада до 12,2% от 16,4.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"