През последните 12 месеца 26.4% от българите са използвали глобалната мрежа за взаимодействие с административни органи и публични институции.
Проблемите, които най-често се срещат са:
- технически проблеми, възникнали при използването на уебсайт или приложение – 22.6%;
- труден за използване уебсайт или приложение – 14.2%;
- проблеми при използването на средство за електронна идентификация – 6.8%;
- липса на достъп до услугата на смартфон или таблет – 4.4%;
- невъзможност за плащане онлайн – 4.0%.

През 2022 г. 23.9% от лицата пазаруват онлайн за лични цели, като за петгодишен период относителният им дял се е увеличил почти два пъти. Най-много са пазаруващите онлайн в Североизточния и Югозападния район – съответно 31.1 и 29.1%, а най-малко – в Северния централен район – 14.8%.
Стоките и услугите, които най-често пазаруват потребителите по интернет, са:
- дрехи, обувки и аксесоари – 81.3%;
- услуги, свързани с настаняване (от хотели, туристически агенции, туроператори или от частни лица) – 30.5%;
- спортни стоки – 30.4%;
- козметика, продукти за красота и здраве – 27.0%;
- доставки от ресторанти, вериги за бързо хранене, кетъринг – 26.5%;
- транспортни услуги (напр. билет за автобус, влак, самолетен полет, таксиметров превоз) – 19.3%;
- билети за културни или други събития – 17.9%;
- лекарства, хранителни добавки, витамини – 15.2%.

От пазарувалите по интернет 94.4% купуват стоки и услуги от търговци от България, 32.0% от търговци от държави – членки на ЕС, а 18.0% пазаруват онлайн от други държави. От частно лице чрез уебсайт или приложение (напр. eBay, Facebook Marketplace) купуват стоки 22.1% от потребителите.
През 2021 година 14.9% от предприятията у нас продават стоки и услуги онлайн, а реализираният оборот от електронна търговия възлиза на 6.9% от общия им оборот. Относителният дял на тези, които осъществяват уебпродажби чрез собствен уебсайт или приложение е 10.7%, а на използващите електронни пазари за търговия със стоки и услуги по интернет като eBay, Booking.com, Amazon, Alibaba, eMAG, TimoCom, Glovo, Takeaway и др. – 6.1%. Електронни продажби чрез съобщения от тип EDI извършват 2.2% от предприятията, сочат данни на НСИ.
От предприятията, които осъществяват уебпродажби, 96.7% продават стоки и услуги на клиенти от България, 34.1% – на клиенти от държави – членки на ЕС, а 19.8% имат клиенти от други държави. За петгодишен период относителният дял на предприятията, които продават стоки и услуги чрез електронна търговия, се е увеличил почти два пъти.

През 2022 г. 34.5% от българите използват за лични цели „умни“ устройства и системи, свързани с интернет, като най-активни са лицата с висше образование (57.1%), както и хората на възраст между 25 и 44 години – 47.6%. Мъжете използват такива устройства и системи повече от жените – съответно 35.8 и 33.2%.
Най-често използваното „умно“ устройство е смарт телевизорът, което използват в ежедневието си 30.1% от лицата, а 12.7% притежават смарт часовник или фитнес гривна. Свързани с интернет домакински електроуреди, като прахосмукачка-робот, хладилник, печка, кафе машина и др., използват 4.3% от лицата.
Основните причини, поради които лицата не използват свързани с интернет устройства и системи, са:
- липса на необходимост – 39.4%;
- твърде висока цена – 13.9%;
- не знаят, че съществуват такива устройства и системи – 6.7%;
- липса на умения за използване на такива устройства и системи – 6.0%.
През 2022 г. 87.3% от домакинствата в България имат достъп до интернет в домовете си, което е с 3.8 процентни пункта повече в сравнение с предходната година. Запазва се тенденцията на ежегодно нарастване на относителния дял на домакинствата с достъп до интернет, като през периода 2013 – 2022 г. относителният им дял се е увеличил с 33.6 процентни пункта.
При предприятията 96.1% от тях имат достъп до интернет. С фиксирана интернет връзка разполагат 89.1%, като при 45.7% максималната скорост за сваляне на данни е по-висока от 100 Mbps. Две трети (66.1%) от предприятията с 250 и повече заети лица разполагат със скорост за сваляне на данни по-висока от 100 Mbps.
78.1% от предприятията предоставят на служителите си преносими устройства, даващи възможност за мобилна интернет връзка чрез мобилните телефонни мрежи. Относителният дял на заетите лица в предприятията, които разполагат с достъп до интернет, е 40.2%. Преносими устройства с мобилна интернет връзка за служебни цели използват 22.2%, като за петгодишен период делът им се е увеличил повече от два пъти.

През 2022 г. повече от две трети от предприятията (67.5%) осигуряват на заетите лица отдалечен достъп, като най-висок е относителният им дял при предприятията с 250 и повече заети лица – 89.0%. Предприятията предоставят отдалечен достъп до следните информационни ресурси:
- електронна поща – 64.8%;
- документи на предприятието (файлове, електронни таблици, презентации, графики, изображения) – 47.2%;
- бизнес приложения и софтуер на предприятието – 39.4%.
Работни срещи по интернет провеждат 28.2% от предприятията.
Данните сочат още, че през 2022 година едва 15.9% от предприятията имат заети лица, чиято основна работа е да разработват, управляват или поддържат ИКТ системи или софтуерни приложения. През предходната 2021 г. 8.2% от предприятията са наели или са се опитали да наемат ИКТ специалисти, като 3.8% са изпитали трудности при намирането на подходящи кадри.