fbpx

Потребителското доверие расте, нагласите са по-позитивни

През юли 2022 г. общият показател на доверие на потребителите се покачва с 3.0 пункта спрямо априлското си равнище, което се дължи главно на повишеното доверие сред градското население, отчитат данните на НСИ.

Изтъква се, че мненията на потребителите за развитието на общата икономическа ситуация в страната през последните дванадесет месеца, както и очакванията за следващите дванадесет месеца, са по-малко негативни спрямо предходното наблюдение.

Последната анкета отчита и малко по-позитивна нагласа в намеренията на потребителите относно извършването на разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба и за „подобрения в дома“ през следващите дванадесет месеца.

В сравнение с април се наблюдава и намаление на песимизма в оценките им за настъпилите промени във финансовото състояние на техните домакинства през последните дванадесет месеца и в очакванията им за следващите дванадесет месеца.

По отношение на безработица в страната през следващите дванадесет месеца очакванията са, че тя ще остане приблизително на априлското си равнище.

В същото време оценките на потребителите за изменението на потребителските цени през последните дванадесет месеца са неблагоприятни, инфлационните им очаквания обаче за следващите дванадесет месеца са по-слабо изразени.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"