Автомобилите с двигатели с вътрешно горене (ICE), попадащи в обхвата на стандартите за емисии Euro 7, ще съставляват само 10% от колите по пътищата на ЕС през 2035 г. Въпреки че има минимални ползи за околната среда, предложението Euro 7 рискува да окаже ненужен финансов натиск върху потребителите и отклоняване на инвестиции от технологии с нулеви емисии, посочва публикация на Асоциацията на европейските производители на автомобили (АСЕА).
Правилата за емисиите, засягащи продажбата на нови автомобили с ICE в ЕС, се очаква да влязат в сила около 2026/27 г. В резултат на това автомобилите, попадащи в обхвата на Евро 7, ще съставляват само 10% от тези по пътищата на ЕС през 2035 г. Скорошно проучване изчислява, че това ще доведе до най-много 4% намаление на емисиите на азотни оксиди (NOx).
Въпреки минималните ползи за околната среда, стандартите Euro 7 биха имали значителни последици за потребителите и инвестициите на производителите в технологии с нулеви емисии, изтъкват от АСЕА.
Например, според оценките на някои производители, средната потребителска цена на нов автомобил може да се увеличи с 2000 евро, поставяйки допълнителен финансов натиск върху европейските потребители, които вече се борят с високите разходи за енергия и инфлационния натиск.