fbpx

Три наши авиокомпании ще летят по линиите България – Китай

Правителството назначи три български авиокомпании за превозвачи по международните въздушни линии между България и Китай. Авиокомпания „Компас Карго Еърлайнс“ ЕООД е определена за превозвач на редовни товарни полети по линиите София-Шанхай-София, София-Джънджоу-София и София­-Шънджън-София с общо до седем честоти седмично.

Авиокомпаниите „България Еър“ АД и „Гъливеър“ ЕООД са определени за изпълнение на редовни пътнически и комбинирани превози по въздушните линии София-Пекин-София и София-Шанхай-София, с общо до четири честоти седмично за първия превозвач и до три честоти за втория.

От Дондуков 1 уточняват, че въздушните линии са договорени със спогодба за въздушен транспорт между Китай и България и Меморандум за разбирателство между въздухоплавателните власти на двете държави, който е в сила от 8 декември 2023 г. Изтъква се, че изпълняването на редовни полети по линиите ще създаде пряка въздушна свързаност между двете страни и ще подобри свързаността на България с далечния Изток. Това ще подпомогне развитието на сътрудничеството и ще открие нови възможности за по­бързото изпращане на товари, както и осъществяването на пътувания на граждани от двете страни.

Междувременно председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов отчете ръст на пътниците по международните полети от българските летища. През 2023 г. българският авиационен сектор е достигнал на 92% резултатите си от предковидната 2019 г. Над 85% от самолетите на българските авиокомпании са работили на пазари с превози между летища извън България. Отбелязано е и високото европейско ниво на компетентност на ДП „Ръководство на въздушното движение“, както и повишеният стандарт на обслужване на въздушното пространство.

Главният директор на ГД „Гражданска въздухоплавателна администрация“ Анелия Маринова заяви, че заедно с авиационния бранш се работи активно за развитието на този перспективен сектор, запазвайки нивата на безопасност. Тя посочи, че съвместно с индустрията се търсят варианти за облекчаване на условията за обучение на пилоти и авиационен персонал.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"