fbpx

Украинското зърно тръгва и по Дунав

Проектът „Дунавски зърнен път” стартира дейността си в Украйн, съобщава генералният директор на „Украинско дунавско параходство“ (УДП) Дмитрий Москаленко, цитиран от ТАСС. Припомняме, преди дни Русия едностранно излезе от споразумението, позволяващо безопасно транспортиране на украински зърнени култури през Черно море.

Нашият „Дунавски зърнен път” вече започва да работи. Това е безопасна и гарантирана доставка на селскостопанска продукция от речно пристанище директно до голямотонажен морски кораб. Цялата логистична верига се осъществява и контролира от УДП. Като част от проекта компанията инвестира в създаването на собствена система за претоварване на зърно и също така се споразумя с румънската група компании TTS за създаване на по-ефективна и по-бърза схема за претоварване на зърно в пристанище Констанца. Поради по-бързия процес на товарене и разтоварване, средната продължителност на този процес ще бъде намалена с около 30% и собствениците на товари вече няма да търпят финансови загуби поради дълги опашки на терминала“, обясни Москаленко във Facebook.

По думите му всички кораби са оборудвани със системи за онлайн контрол и видеонаблюдение. Според прогнозите на УДП в бъдеще корабният керван ще може да прави до две пътувания на месец. Освен това на втория етап от проекта се предвижда изграждането на нови баржи.

През юли Администрацията на украинските морски пристанища (USPA) обяви началото на драгиране в дунавските пристанища Измаил и Рени, за да се възстановят паспортните дълбочини на ниво 7,2 m. Динамиката на обработката на товари в пристанищата Измаил и Рени обаче зависи не само от дълбочините на кейовете, но и от пропускателната способност на румънския Сулински канал и украинската навигация Дунав-Черно море в клона Быстрое. Техните транспортни възможности са ограничени и този фактор остава определящ за интензивността на движението на търговския флот в региона.

В момента, според Министерството на инфраструктурата на Украйна, общият обем на претоварване в дунавските пристанища надхвърля 1,5 милиона тона на месец. Работата по драгиране във водите продължава, но срокът за приключването им все още не е обявен от министерството.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"