fbpx

В Китай набира сили патриотичният призив за глобална китайска марка автомобили

Патриотичен призив на най-популярният китайски производител на автомобили BYD за обединяване на индустрията и „разрушаване на старите легенди“ на глобалния пазар се разпространи светкавично и масово, предизвиквайки както възторзи, така и укори от конкуренти, съобщава Ройтерс.

BYD използва събитие тази седмица по повод значимо събитие, свързано с производството, но и за да обяви по-голяма цел: появата на Китай като глобален автомобилен производител.

Вярвам, че е дошло времето за китайските марки“, заявява основателят и председател на BYD Уанг Чуанфу на събитието, застанал пред изображение на логото на 12 големи китайски автомобилни производители. „За 1,4 милиарда китайци е емоционална нужда да видят как една китайска марка става глобална“, подчертава той.

Призивът на BYD – най-близкият съперник на Tesla в глобалната надпревара за продажби на електрически превозни средства – предизвика широко одобрение и подчертава как китайските автомобилни производители са разкъсани от вътрешната конкуренция и преследват растеж в чужбина.

Китайските автомобилни производители са въвлечени в тежка ценова война, започната от Tesla (TSLA.O) през януари, която не показва признаци на отслабване. Освен това всички те се конкурират на едни и същи световни пазари, където се сблъскват с предпазливостта на потребителите и понякога с регулаторни пречки.

На събитието си BYD пусна видео, показващо основаването на дузина конкуренти от държавния автомобилен производител FAW Group през 1956 г. до комерсиалните EV стартъпи Xpeng, Nio и Li Auto (2015.HK ) през последното десетилетие.

Видеото показва исторически кадри, панорамни гледки и автомобили, които се товарят за износ. „Нашите истории са различни една от друга, но споделят една и съща посока“, посочва разказвачът, добавяйки по отношение на задграничните пазари: „Няма разлика между „ти“ и „аз“.

Той завършва с призив към китайските автомобилни производители да „разрушат старите легенди и да създадат нови марки от световна класа“ под мотото „Китайски автомобили“.

Видеото се разпространи с мащабите на вирус в китайските социални медии. Ръководителите на конкурентите на BYD публикуваха благодарствени бележки. „Чувствам се горд с китайската автомобилна индустрия!“ казва Уилям Ли, главен изпълнителен директор на Nio в Weibo. „Трябва да се поучим от успеха на BYD.“

„Поздрав за BYD!“ заявява и Ли Ксианг, главен изпълнителен директор на Li Auto, който публикува повторно видеото на BYD. „Нека стискаме палци на всеки участник в новата енергийна ера!

Други автомобилни производители предупредиха, че съобщението може да повиши регулаторните рискове за китайските марки в чужбина, включително в Европа, където китайският износ на електромобили е изправен пред потенциален антидъмпингов контрол.

Висш ръководител на китайската Great Wall Motor отвърна, че китайските автомобилни производители трябва да приемат „реалността на конкуренцията“.

Как китайските производители на автомобили могат да бъдат заедно в такъв критичен момент?“, пита Уанг Юанли, главен технологичен директор на Great Wall Motor. „Ако говорим само за това, че сме заедно, но запазим горчивината в сърцата си, би било по-добре първо да се бием.“

През юли индустриалната група, представляваща китайските автомобилни производители, оттегли ангажимент за избягване на „ненормално ценообразуване“,  между 16 автомобилни производители, включително BYD. Китайската асоциация на автомобилните производители заяви, че признава, че споразумението е в нарушение на китайския антитръстов закон.

През май Great Wall заяви, че е подал доклад до китайските регулатори срещу BYD, твърдейки, че два най-продавани хибридни модела не отговарят на стандартите за емисии. BYD отхвърли иска и заяви, че може да предприеме правни действия.

BYD разшири преднината си на новия енергиен пазар в Китай, който включва plug-in хибриди и електромобили, с 37% дял през първите седем месеца спрямо 29% година по-рано.




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"