Започна изграждането на най-дългия двутръбен железопътен тунел, строен досега у нас и на Балканите.
Министърът на транспорта Георги Тодоров даде старт на строителните дейности по проект за модернизация на железопътен участък Елин Пелин-Вакарел. Обектът е част от основната жп магистрала по направление Изток – Запад и e от изключително важният за България и съседните страни европейски коридор номер 8 и преминаващата TEN-T мрежа у нас.
Трасето е с дължина 20 км и е част от проект „Модернизация на железопътен участък Елин Пелин – Костенец“. В реконструкцията на 20-километровата отсечка ще бъдат инвестирани 498 млн. лева по линия на две оперативни програми „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 и “Транспортна свързаност“.
Дейностите включват и изграждането на 7-километров двутръбен тунел. Проектните скорости за пътническите превози са 160 км/ч, а за товарните 120 км/ч.
По думите на министър Тодоров, за краткия мандат на служебно правителство са стартирали железопътни проекти на стойност 1 милиард и 100 милиона лева.
„Техническите и експлоатационните предизвикателства пред строителя са изключително големи, тъй като този лот е най-трудният от целия участък“, изтъква още министърът. Посочва се, че на този етап държавата, в лицето на Министерството на транспорта и възложителя на проекта Национална компания „Железопътна инфраструктура“, са изпълнили своите задължения. Сега започва предизвикателството за фирмата изпълнител на строителните дейности както и осъществяването на непрекъснат по съвместен контрол върху целия процес от фирмата за строителен надзор.
Министър Георги Тодоров е обърнал внимание на осигурените условията за работниците и инженерния състав в изграденото селище за тази цел, където се вижда струпване на техника и изградени временни пътища.