Поради неблагоприятните условия на офиссредата, служителите се разболяват по-често. Това са установили учени от Научно-изследователския институт по трудова медицина.
„Основната причина за тази ситуация е влошаването на качеството на въздуха в офиса, причинено главно от неправилна вентилация и недостатъчна обмяна на въздух, интензивна работа с компютър и пренаселеност с персонал“, обяснява Академик Н. Ф. Измеров, цитиран от РИА Новости.
Служителите развиват невроза и тревожност на фона на чести стресове от високи професионални изисквания, липса на подкрепа в екипа, прилично възнаграждение или страх от загуба на място.
Психологическите проблеми могат да доведат до развитие на заболявания на нервната и сърдечно-съдовата система. Учените също предупреждават, че проблемите на работното място може да доведат до нарушена репродуктивна функция на организма.
За да се избегнат проблемите, причинени от „заседнал“ начин на живот, офис работникът трябва да отдели време за зареждане, припомни терапевтът Людмила Лапа.
„На всеки час трябва да ходите, да скачате, да загрявате за 15 минути. Необходимо е да се занимавате с физически упражнения, да натоварвате мускулите, за да няма физическо бездействие. Това ще помогне за поддържането на добър начин на живот “, казва лекарят.
Също толкова важно е да се пие често вода или чай, което ще помогне за намаляване на натоварването върху бъбреците и за възстановяване на кръвоносните съдове.