Японският производител Тойота заема първо място по продажби през 2021 г. като изпреварва германската група Фолксваген и френско-японската Рено-Нисан-Мицубиши. И това въпреки смущенията в снабдителните вериги и най-вече на недостига на полупроводници, пише RFI.
В тези мрачни за автомобилостроенето времена, Тойота успя да се справи най-добре. С 10,5 млн продадени коли японците изпревариха Фолксваген, който отбеляза 4,5% спад на продажбите си.
Особено отрицателно влияние върху продажбите изиграха кризата с електронните чипове и несигурността, свързана с евентуалната поява на нов вариант на коронавируса. Вниманието, с което в продължение на дълги години Тойота се отнасяше към доставчиците си ѝ позволи да се подготви по-добре за недостига на полупроводници в сравнение с германския си конкурент.
„Перспективите от гледна точка на Ковид-19 и на доставките на микрочипове остават несигурни и ние ще продължим да правим всичко възможно, за да минимизираме негативния им ефект“, заявиха от фирмата.
Тойтота се възползва и от по-балансираното си географско позициониране в сравнение с Фолксваген, който в много по-голяма степен е зависим от европейския пазар.
Друг голям успех на японския концерн е и излизането му на първо място по продажби в САЩ, като за първи път от 1932 г. измести Дженеръл Мотърс.