Шефът няма да има право да търси работника в почивните дни чрез имейли и съобщения в социални мрежи. Промяната ще важи за работещите от разстояние и е предложена от Министерството на труда и социалната политика като част от пакет поправки в Кодекса на труда, публикувани за обществено обсъждане, пише „Дневник“ по информация на бТВ.
В мотивите се посочва, че това се прави, за да се осигури закрила на работещите от разстояние като се регламентира правото на работника да не осъществява електронна комуникация с шефа си по време на почивка.
Тъй като при някои професии е необходимо в определени ситуации шефът да има право да комуникира с работника, се регламентира възможността с индивидуалния или колективния трудов договор да се уговорят условията, при които това ще е допустимо.
С поправките се регламентират и минималните изисквания за това, какво да съдържа трудовият договор за работещите от разстояние.
Работникът ще е задължен да осигури мястото, на което ще работи от разстояние, като то не трябва да крие риск за здравето и живота му. Предлагат се и промени, свързани с отчитането на свършената работа от разстояние и контрола на работното време.
По данни на JobTiger през юли обявите за дистанционна работа са 10% (3700) от всички обяви. Разпределението на този тип предложения по сектори е: 58% в секторa „ИТ“, следвани от „Административни и обслужващи дейности“ (16%), секторите на аутсорсинг индустрията (15%) и „Търговия и продажби“ (7%).