Една сензационна новина намира място на страниците на в-к „Икономически живот“ през 1966 година. Май месец същата година се подписва най-голямата дотогава единична сделка между социалистическа и капиталистическа държава, уточнява изданието.
Става въпрос за договора между италианския концерн „Фиат“ и съветската страна, на стойност 300 млн. долара. По силата му „Фиат“ ще постори завод в Съветския съюз, който 4 години по-късно – през 1970-та, вече ще произвежда по 300 хиляди автомобила годишно. Изтъква се, че по-късно тази производителност ще достигне до 600 хиляди леки автомобила.
Съпоставяйки тези цифри с намеренията на 5-годишния съветски план, ИЖ допуска, че „още през тази петилетка в Съветския съюз може да си намери място покрай „Фиат“ още една фабрика“. Предположенията са, че за нея апетити ще имат най-вече френските производители от „Рено“, за което ще ходатайства лично президентът де Гол при предстоящото си посещение в Москва.
Става ясно, че за спечеления от „Фиат“ завод в СССР са наддавали корпорации като „Форд“, „Фолксваген“, „Дженерал Мотърс“, „Бритиш Мотър корпорейшън“.
Иначе по съветските пътища ще тръгне – видоизменен и нагоден за местните условия – модел „Фиат“ 124, четирицилиндров с вместимост 1,197 куб. см.