fbpx

ЕК разследва Google за онлайн дисплейната реклама

Европейската комисия откри официално антитръстово разследване, за да прецени дали Google е нарушил правилата на ЕС за конкуренцията, като е фаворизирал собствените си услуги за онлайн дисплейна рекламна технология.

От ЕК уточняват, че официалното разследване ще проучи по-специално дали Google нарушава конкуренцията, като ограничава достъпа на трети страни до потребителски данни за рекламни цели на уебсайтове и приложения, като същевременно запазва тези данни за собствена употреба.

Много издатели разчитат на онлайн дисплейна реклама, за да финансират безплатно онлайн съдържание за потребителите. През 2019 г. разходите за дисплейна реклама в ЕС се оценяват на приблизително 20 милиарда евро. Google предоставя няколко услуги за рекламни технологии, които са междинни между рекламодателите и издателите, за да показват реклами на уеб сайтове или мобилни приложения.

Разследването на Комисията ще се съсредоточи върху дисплейната реклама, където Google предлага редица услуги както на рекламодатели, така и на издатели. Сред акцентите на задълбоченото разследване на Комисията са:

  • Задължението за използване на услугите на Google Display & Video 360 (‘DV360’) и / или Google Ads за закупуване на онлайн дисплейни реклами в YouTube.
  • Задължението да се използва Google Ad Manager за обслужване на онлайн дисплейни реклами в YouTube и потенциални ограничения, поставени от Google за начина, по който услугите, конкуриращи се с Google Ad Manager, могат да обслужват онлайн дисплейни реклами в YouTube.
  • Явното фаворизиране на рекламния обмен на Google „AdX“ от DV360 и / или Google Ads и потенциалното фаворизиране на DV360 и / или Google Ads от AdX.
  • Ограниченията, поставени от Google върху способността на трети страни, като рекламодатели, издатели или конкурентни посредници за онлайн дисплейна реклама, да имат достъп до данни за потребителската идентичност или поведението на потребителя, които са достъпни за собствените услуги на Google за посредничество при рекламиране, включително Doubleclick ID

Ако бъдат доказани, тези разследвани практики влизат в нарушение на правилата на ЕС за конкуренция по отношение на антиконкурентни споразумения между дружествата (член 101 от Договора за функционирането на Европейския съюз (ДФЕС)) и / или при злоупотреба с господстващо положение (членове 102 от ДФЕС).




Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"