Хората не са единствените, които влизат в мрежата. Свързани с интернет, интелигентните часовници и фитнес лентите ни поддържат актуализирани, виртуални асистенти отговарят на нашите въпроси и пускат любимата ни музика, интелигентните енергийни решения ни помагат да персонализираме светлини и отопление, като същевременно минимизираме консумацията на енергия и разходите.
Според данните на Евростат през 2020 г. почти една пета (19%) от хората на възраст 16-74 години в ЕС са използвали интелигентни часовници, фитнес ленти, очила или слушалки, тракери за безопасност, дрехи или обувки и други аксесоари, свързани с интернет.
Очаквано, възрастовата група 16-24 години използват тези интелигентни устройства повече (28%), отколкото хората на възраст 25-54 години (23%), следвани от тези на възраст 55-64 години с 11%. Само 5% от хората на възраст 65-74 години са използвали такива интелигентни преносими устройства.
През 2020 г. около една трета от хората в Чехия (35%), Финландия (33%) и Естония (31%) са използвали интелигентен часовник, фитнес лента или друг аксесоар, свързан с интернет.
На другия край с 10 и по-малко процента са България (10%), Унгария (10%), Кипър (9%), Румъния (8%) и Гърция (7%).
Сред най-използваните в ЕС интелигентни артикули (19%) са часовници, фитнес ленти и други аксесоари. Следват виртуалните асистенти (11%), термостати, измервателни уреди и светлини (10%).