Многонационалният гигант за финансови услуги Visa навлиза все по-дълбоко в процъфтяващия крипто пазар, пускайки крипто консултантски услуги, за да помогне на клиентите да разберат различни сегменти от крипто индустрията.
В съобщение платежната мрежа изтъква, че „цифровите валути заемат все по-голяма част от съзнанието на инвеститорите“, което създава необходимостта от надеждни консултантски услуги, които могат да помогнат на онези, които искат да възприемат крипто, първо да разберат финансовата екосистема.
Фирмата също така отбелязва, че има за цел да предоставя консултантски услуги по отношение на незаменими токени (NFT) и за централни банки, които проучват цифрови валути, както и да подпомага клиентите при управлението на бекенд операции.
Този ход идва в момент, когато глобалното усвояване на крипто е на рекордни нива и търсенето на криптовалута от инвеститорите е огромно, според скорошно проучване на Visa.
То е проведено сред 6000 лица, вземащи финансови решения на осем пазара, включително САЩ и Обединеното кралство, като установява, че крипто осведомеността е „почти универсална на 94%“.
„Крипто се премества от нишов клас активи за малка общност от инвеститори към по-широк пазар, все по-достъпен за масовите и новите потребители“, се казва в доклада.
Освен това проучването разкрива, че близо 33% от установените инвеститори, запознати с индустрията, вече притежават или използват дигитални активи.
Сред настоящите собственици на криптовалути повече от 80% заявяват, че се интересуват от крипто-свързани карти, които им позволяват да харчат своите криптовалути в по-широк кръг търговски обекти, докато 84% изразяват интерес към карти, които предлагат връщане на пари под формата на цифрови активи.
Трябва да се отбележи, че 18% от участниците са готови да се откажат от настоящата си банка за такава, която предлага продукти, свързани с криптовалута. Този процент е дори по-висок в развиващите се пазари, където 24% са заявили подобно твърдение.
„Крипто представлява технологична промяна в движението на парите и цифровата собственост“, коментира Тери Анджелос, глобален ръководител на екипа за решения за данни и търговия на Visa. „Тъй като потребителите променят подхода си към инвестирането, къде банкират и възгледите си за бъдещето на парите, всяка финансова институция ще се нуждае от крипто стратегия“, допълва той
Още през юли Visa съобщи, че потребителите са обработили транiакции на стойност над 1 милиард долара, използвайки крипто-свързаните карти на компанията през първите шест месеца на годината.
Междувременно най-големият конкурент на Visa – Mastercard, също агресивно разширява своите крипто предложения. Съвсем наскоро компанията разкри, че има за цел да пусне крипто карти в Азиатско-Тихоокеанския регион. В края на октомври Mastercard също така подписа сделка с крипто платформата Bakkt, за да позволи на огромната си мрежа от банки и търговци да интегрират цифрови активи в своите операции.