fbpx

Автомобилният сектор – ключов за европейската индустрия

Доклад на McKinsey, поръчан от Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), изтъква, че европейският автомобилен сектор отдавна е ключов крайъгълен камък на европейската икономика, неговото производство и дейности са тясно преплетени с други ключови индустрии. Значението на индустрията за други сектори не може да се подценява, като европейските производители на автомобили съставляват 40% от европейското търсене на полупроводници, 75% от европейските продажби на батерии, а по-широкият автомобилен сектор добавя повече от 1,7 трилиона евро брутна стойност към европейската икономика.

Анализирайки ключови прекъсвания в автомобилната индустрия и доставчиците, докладът „Европейската автомобилна индустрия: какво е необходимо за възстановяване на конкурентоспособността“ установява, че всяко евро, инвестирано от европейската автомобилна индустрия, води до 2,6 пъти добавена стойност за по-широката европейска икономика.

Позовавайки се на пет прекъсвания, които подкопават конкурентното предимство на автомобилния сектор, включително геоикономика, нарастваща несигурност в технологията на задвижването, променящо се поведение на клиентите за дигитални услуги, развиващ се софтуер и усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS) и нарастването на предизвикателството на китайския пазар, документът формулира осем препоръки за това как автомобилният сектор може да се възстанови.

Производителите на автомобили и техните доставчици могат да прилагат голямо разнообразие от мерки, но ключовият фокус трябва да бъде върху нова ера на сътрудничество, смятат от McKinsey. Като се съсредоточи върху тези действия колективно, европейският автомобилен сектор може да възвърне конкурентното си предимство и да остане икономическа сила спрямо други региони в света.

Осемте препоръки в доклада:

  1. Постигане прозрачност и гъвкавост на производството
  2. Консолидиране пазара на компоненти за двигатели с вътрешно горене
  3. Мащабиране екосистемата на полупроводниците
  4. Постигане на индустриален стандартен технологичен стек в усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS), автономно шофиране и софтуерно дефинирани превозни средства
  5. Опростяване и стандартизиране на архитектурата на автомобила
  6. Преминаване към създаване на стойност в съседство и надолу по веригата
  7. Изграждане на правилната инфраструктура за зареждане
  8. Подобряване базата от умения и таланти



Имате възможност да подкрепите качествените анализи, коментари и новини в "Икономически живот"