Социалните мрежи имат все по-голямо влияние върху ежедневието ни през последните години. Хората, участващи в социални мрежи (създаване на потребителски профил, публикуване на съобщения или други приноси във Facebook, X, Instagram, Snapchat, TikTok и т.н.), са средно 59% сред гражданите на ЕС, сочат данни на Евростат.
България попада в групата страни, които са малко над средното ниво – между 60 и 70% участващи с профили и постове в социалните мрежи.
Дания е страната, която отчита най-висок дял с 91%, следвана от Кипър (83%) и Унгария (81%).
Най-нисък процент на участие в социалните мрежи е отчетен от Франция (44%), Германия (49%) и Италия (53%).
Разгледано по региони, в Дания отново те отчитат най-висок дял в използването на социални мрежи. В 224 от 273 региона на ЕС участието в социалните мрежи е над 50%. Най-високи дялове са регистрирани в 6 датски региона: Midtjylland (93%), Hovedstaden (столичен регион) (92%), Syddanmark (90%), Nordjylland и Sjælland (и двата по 89%).
Други региони на ЕС също отчитат висок дял на използване на интернет за социални медии, като например в 3-те унгарски региона Будапеща (86%), Közép-Magyarország (85%) и Пеща (84%), както и Флеволанд (84 %) в Нидерландия.
В България с най-висок дял е югозападният регион (68%), а с най-нисък южен централен (58 на сто.)
Най-ниски дялове, както и под 40%, са регистрирани основно във Франция и Германия. Във Франция това са Гвиана (22%), Мартиника (29%), Гваделупа (30%), Бретан (38%), Горна Нормандия (39%) и Бургундия (40%). В Германия това са регионите Саксон-Анхалт (35%), Бранденбург (36%), Тюрингия (38%) и Мекленбург-Предна Померания (40%).