В продължение на последните 30 години Люксембург има най-високия процент на моторизация сред държавите-членки на ЕС. През 2019 г. в страната са регистрирани 681 леки автомобила на хиляда жители. Тази цифра обаче може да е повлияна от трансгранични работници (които не са жители), използващи служебни автомобили, регистрирани в страната, уточняват от Евростат.
След Люксембург се нареждат Италия с 663 автомобила на хиляда жители, Кипър (645 автомобила), Финландия и Полша (и двете с по 642 коли).
От друга страна, най-ниските нива на моторизация са установени в Румъния (357 автомобила), Латвия (381 автомобила) и Унгария (390 автомобила).
Данните за България сочат 407 леки коли на 1000 души.
През 2019 г. най-голям брой регистрирани леки автомобили е установен в Германия с почти 48 милиона автомобила, следвана от Италия (40 милиона) и Франция (32 милиона).
Между 2015 и 2019 г. най-голямото увеличение на броя регистрирани леки автомобили е в Румъния (+34%), следвана от Литва (+20%), Унгария (+19%), Словакия и Полша (и двете+18%).
Единствената държава-членка, която отбеляза спад в броя на регистрираните леки автомобили през този период е България (-11%). През 2019 година в страната ни са регистрирани 2 829 946 автомобила, докато през 2015 година те са били 3 162 037 бр.
Няколко държави-членки на ЕС отчитат голям дял „стари“ леки автомобили (над 20 години) през 2019 г. Най-високите нива са в Полша (37,9%), Естония (31,5%), Финландия (26,9%) и Литва ( 22,6%).
От друга страна, делът на новите автомобили (на възраст под 2 години) е най-висок в Ирландия (28,8%), Люксембург (23,7%), Белгия (22,9%) и Дания (22,6%).
България не е представена, тъй като липсват данни по тези показатели.
Евростат изтъква, че през последните години редица държави предлагат програми, подкрепящи покупката на нови автомобили с ниски емисии, като същевременно бракуват старата кола на собствениците. Общата цел на тези програми е обновяването на парка леки автомобили с автомобили с по-ниски емисии, като същевременно се стимулира икономиката.
Тези програми са оказали определено влияние върху възрастовия състав на леките автомобили в отделните страни. Такива програми са създадени в почти половината от държавите-членки.